Barbro S

Fototriss - Motljus
Nu är fototrissutmaningarna tillbaka efter några veckors semesteruppehåll. Motljus är temat och hade jag vetat det igår när solen sken för fullt så... Endast en motljusbild råkade jag ta.
 
Det är vår närmaste slalombacke, Bräntbergsbacken, som på den andra av sportlovets soliga dagar var välbesökt.
Fast de flesta verkar stå i liften, backen ser ju rätt så tom ut, ser jag nu:). Många solade också vid raststugorna.
 
Idag stormar det med blötsnö i byarna så jag går inte ut med kameran frivilligt. Det får bli en nödlösning. Igår kväll lyste Aftonstjärnan så stark att jag då tog bilder mot ljuset, alltså motljus, eller...?
Jag provade med att zooma in den och då såg planeten ut så här.
Venus ser mer ut som ett glödande klot än en planet, och jag läser att det stämmer. Den ligger nära solen och är därför väldigt ljusstark och omges av en tät atmosfär av tjocka molnlager. Planetytans temperatur är +480°. Nog kan man väl säga att jag har fotograferat mot ljuset även om det inte är vad vi normalt kallar motljus :).
 
Fler motljusbidrag hittar ni hos Fototriss.
#1 - cissi

Nog tycker jag det är motljus allt!! :)
Ha en bra fortsättning på dagen!

#2 - Stare Ström

Visst har du fotograferat mot ljuset!

#3 - Axart

Fint fotat och så läckert med stjärnan. Venus säger du..
Faktiskt provat att fota den ikväll, det känns som den lyser extra starkt. Svår-fotad skönhet dock.
AX

#4 - Berit E i Kasperian

Jag tycker bilderna passar utmärkt till temat, lite kreativt tänkande är ju bara roligt! :)
Berit E

#5 - Borgmästaren

Vilken härlig skidbild. Det är inte alltid man har så perfekta skiddagar.

#6 - Musikanta

Fint trissat! Visst är det motljus även på natten :-). Hoppar över trisset den här veckan eftersom jag ska upp till Mälarhöjden och hälsa på Mirrfamiljen.
Kram från Ingrid

#7 - Emelie

Så coolt med en bild på Venus! :)