Barbro S

Vintern kom igen.
Så kom den då äntligen, snön, som vi har väntat på sen det blev meteorologisk vår i slutet av februari. Idag, den sista mars vaknade jag kl 7 till denna vackra utsikt.
Inte har det varit mycket skottning i år men nu fick jag ut och styra bort lite tung blötsnö från altanen. 
 
På baksidan var träden så fina.
Här är den halvstora häggen precis vid balkongen som jag önskar inte blev större än så här, men min kära granne under är väldigt förtjust i den. Hon bestämmer då det är (nästan) hennes uteplats.
 
Lilla Desírée kände spännande nya dofter i snöluften.
Men ut vill hon inte gå, inte Tusse heller som här sover sött igårkväll lyckligt omedveten om vintern som tar över landskapet och hans jaktmarker ett tag till.
Tillbaka till i morse. Tur att jag hann ta några bilder för nu sen traktorn varit här och plogat och den mesta snön redan fallit av träden är det inte lika fint längre.
Med drygt två plusgrader blir det snart slask av det hela. Jag är ändå imponerad av att Kung Bore lyckades ta ett nytt krafttag denna snöfattiga vinter. Jag har anat att den skulle komma igen, vintern. När nu det här tinar bort kan jag/vi tro på vårens ankomst och njuta av att det sakta blir varmare utan att vara rädd för bakslag. Så tänker i alla fall jag. 
 
Något skidföre blir det nog inte här i stadstrakterna då det under varit barmark rätt länge men längre inåt landet duger det säkert. Det hade varit roligt att få sig en skidtur i år men jag är väl för kinkig med att det ska vara perfekt soligt och fint med lagom temperatur, ett par minusgrader, och det är svårt att få till. Dessutom vill jag ju ha sällskap av väninnan också. Det blev ingen skidtur i fjol heller för oss. Vi kanske måste skärpa oss och passa på även om vädret inte är fullt så bra :). 
 
Ha en skön vecka, kära läsare!
 
 
#1 - Musikanta

Skidåkning har jag lagt av med sedan jag föll utanför huset (vi bor ju på landet) och inte kunde ta mig upp med mindre än att jag tog av mig skidorna...
Snö fick vi lite av för några dagar sedan men den regnade lyckligtvis bort dagen därpå.
Jag önskar dit en skön vecka själv.
Kram