Barbro S

Fototriss - Dubbel
Hällregn med snöinslag, faktiskt på upphällningen nu, och orolig, opererad katt med tratt gör att jag väljer bilder ur arkivet idag för att vara med på fototriss. Temat är "Dubbel" och var inte helt enkelt att hitta. Jag letade bland Amsterdambilderna och fann dessa i blomsterparken Keukenhof.
Kanske lite på gränsen, dubbla träskor är det ju men bara ett par. Rejält stora var de så vi turister kunde kliva i dem och ta kort på oss:).
 
Några dagar senare stötte jag på dessa dubbeltrutar framför blomstermarknaden på Singel. 
Så heter förstås inte arten, men jag tyckte de var större än en vanlig fiskmås så jag gissar att det är gråtrut. Vid fågelbokskoll visar det sig vara helt rätt då gråtrut har just en sådan röd fläck på näbben.
 
Sen fann jag inte mer dubbelt i Amsterdam utan min sista bild kommer från dagen jag letade moln till trissen för någon vecka sedan. Då fotade jag dubbla kraftledningsstolpar.
Det blir mitt bidrag till dagens triss. Andra deltagares bilder hittar ni hos Fototriss.
 
 
 
#1 - Violen på Brandholmen

Trevlig variation i din triss! Häftiga träskor, typiska för Holland!
Trevlig Pingst!

#2 - Monica o Jacob

Bra varierad triss:-)
Gillar trutarna det är ju inte så lätt att fota fåglar.
Fina träskor och kraftledningar är finare än vindkraftverk.
Ha en skön helg

#3 - Lena i Wales

Härliga dubblar!
Tyvärr måste jag säja att solen skiner hos mej i Wales, men det är ju bra för er för då kommer vädret till er imorron, så brukar det vara!
Ha en bra pingst!

#4 - Axart

Fina dubletter!
AX

#5 - Berit E i Kasperian

Gillar träskorna allra bäst. :)

#6 - Eva Trillian

Ljus, fin triss med variation :) Det gillar jag!

#7 - meta

Bra trissat
Ha en fin dag
Meta

#8 - Åke

Fin variation! :) Träskorna var läckert!

#9 - KajsaLisa

Jämför man med gatstenarna måste holländarna ha väldigt stora fötter.

#10 - Arja

Halloj!
Fina bilder och träskorna var hur läckra som helst :O)

#11 - Musikanta

Mycket varierad och fin triss. Grattis till den!
Kram från Ingrid

#12 - Annette

Så vackra träskor. Älskar de färgerna tillsammans; gult, rött och orange, med blått inslag.

#13 - Anemonen

En finfin triss och träskorna är min favorit.