Barbro S

Fågelsträck
Jag ska snart ut igen och skåda fåglar med en väninna. I fredags var jag i Degernäs på egen hand men bland andra skådare på limpan som platsen kallas. Då kom det ett härligt sträck av hundratals kanadagäss över mitt huvud.
Jag riktade kameran uppåt men såg knappt något i solskenet så det blev att chansa och knäppa för fullt med vännens gamla kamera, då min egen är på reparation sen en dryg vecka.
 
Några bilder blev faktiskt hyfsade.
Även idag här på Ersboda när jag var utomhus och plockade bort påskfjädrarna kom det ett något mindre sträck  men ändå imponerande mot den idag grå himlen.
 
Alla fåglar är ju så långt borta när man vill fotografera men denna kraxade högt på min uppmärksamhet så jag offrade en bild på stora kråkan på ängen.
Långt bortanför fanns 60-talet tranor, sa en kvinna som bodde i närheten, förutom alla sångsvanar som räknats i tusentals de senaste dagarna (före fredagen). 
 
Det får bli en triss idag som en ledsen påminnelse att Fototrissutmaningen försvunnit från bloggvärlden. Helena som så förtjänstfullt drivit Fototriss i många år har bestämt sig att sluta, vilket förstås är jättetråkigt. Jag har haft glädje av hennes teman och blivit inspirerad att leta nya motiv. Likaså att titta in på andras bidrag och även fått deras trevliga, roliga och intressanta kommentarer på mina egna bilder.
 
Hon fortsätter med utmaningen på Instagram och jag ser att temat denna vecka är Djurliv, vilket faktiskt mina bilder passar till :). Men jag har inte Instagram, vet inte hur det fungerar och tror inte jag har lust att lära mig heller. Idag visar jag bilder på min blogg och på min Facebooksida som bara är för vänner, alltså inte offentlig.
 
Kanske jag ändrar mig och ber min systerdotter att lära mig om Instagram eller så hittar jag kanske någon annan fotoutmaning att följa. Vi får se! Ha en skön söndag!
 
 
#1 - Lena i Wales

Härliga bilder.
Jag kan inte heller Instagram, men borde lär mej det, men så jobbigt med ny teknik och troligen när jag slutligen lärt mej det har det kommit något nytt och modernare. Ja, så är det!
Ha det bra!