Barbro S

Vårsnö
Att det är så roligt med snö i april! Kanske för att det tinar bort så fort. Jag har faktiskt tänkt tanken att vi inte haft något aprilväder i år tidigare, men så small det till igår så jag blev nöjd.
Först hagel, sen små skurar då och då under dagen som tinade bort direkt men så sjönk temperaturen till bara plus 0,7°. Då låg snön kvar minsann. Kallare och kallare blev det. I natt ner till -10,8 enligt min termometer.
 
På morgonen kom då den goa solen och påbörjade smältningsarbetet. Kl 9 i morse såg det ut så här på vår innergård.
Så länge får vi inte behålla snön vilket gläder mig mycket då jag nu vill ha mera vår. De torra höstväxterna blev i alla fall lite finare ett tag.
Små söta snöhattar fick de nedanför balkongen min.
 
Ett kort inlägg blir det idag då jag och en väninna nu ska ge oss iväg på en utflykt till havet. Jag hoppas vägarna är isfria för jag har redan sommardäcken på. Vi får ta det lugnt!
 
Sköna aprilvårdagar till er också!
 
 
 
#1 - Lena i Wales

Oj, oj, oj!!! Lite skillnad till där jag befinner mej.
I alla fall ha en trevlig helg!