Barbro S

Fototriss - Så här ser det ut där jag är
Dags för årstidstemat hos Fototriss som vill se hur vi trissare runt om i Sverige och världen har det i vinter. Jag tog en promenad till min kusin på Teg, andra sidan Umeälven, en vacker dag denna vecka. Bara -15° när jag gick dit men hela -22° när jag promenerade tillbaka med sällskap av henne en bit. Nu idag har vi bara -8° härligt nog.
 
Broparken vid Gamla Bron har byggts om för några år sen och är riktigt fin. 
De gamla trähusen vid Storgatan får vara kvar och pryder sin plats. Jag vrider kameran lite till höger för nästa vy.
Von Ahnska magasinet närmast som jag inte vet vad det används till idag och bakom det Umeås första höghus, Thulehuset, byggt 1958 vid Tegsbrons fäste. 
 
Sen vrider jag kameran ännu lite mer åt höger och börjar min vandring över Gamla Bron, som uppfördes 1864, över till stadsdelen Teg för ett gofika hos min duktiga kakbakande kusin.
Så låg sol än men igår kände jag att solen fått extra styrka och höjd vilket hejdade mitt januarideppande.
 
Hittills idag har molnen dominerat men jag ser att det är på gång att spricka upp nu. Tror jag ska få vännen med på en utflykt till havet, så fler vinterbilder kommer nog snart i min blogg :).
 
Andra trissare visar hur det ser ut hos dem om du klickar här.
 
 
 
 
#1 - Monica o Jacob

Härliga vinterbilder, ettan blir min favorit
Ha en skön helg

#2 - Violen på Brandholmen

Fin triss och skönt att få se ljus i bilderna! Nu blir det mildare väder och solen börjar värma lite! Som du säger, januarideppet får sig en törn!
Trevlig helg!

#3 - BIRGITTA AHL

Fina vinterbilder med solsken...

#4 - Lena i Wales

Oh, vad jag gillar dina Umeåbilder! Så intressant att få en bättre inblick i staden som jag så lite känner till men som verkar så fin.
Ha en bra weekend!

#5 - Axart

Fint trissat! Den bron har jag gått på många gånger när jag bodde på "andra sidan". Vacker är den!
AX

#6 - Anneli

En så vacker stad!

#7 - Tomtan

Härligt vintrigt!!!!

#8 - Madde

Fint trissat. Så vackert

#9 - Arja

Fint trissat och ettan blir favoriten, vackert med färgerna!

#10 - KajsaLisa

Vit snö och lågt stående sol, jättefint ljus i bilderna. Speciellt den sista.

#11 - Camilla

Jättefina bilder i underbart väder.

#12 - trollet

Magiskt vacker bild på bron!

#13 - Anonym

Så fint med den låga solen