Barbro S

Fototriss - Träd
Fototriss är tillbaka efter juluppehållet med temat "Träd". Långt behöver jag inte gå då vår innergård pryds av fina bollpilar. I vintrig soluppgång ser de ut så här.
Snötäcket är tunt och så snart barnen lekt en stund syns gräset igen.
 
På kvällen glittrar det i kallsnön.
Bilden tagen för några dagar sen då julgranen stod kvar. Då var det betydligt kallare, ca -20. Jag tror det är min andedräkt som syns överst i bild eller så är det något annat mystiskt. Det anas även på nästa bild då jag också använder blixten.
Lite mer snö har vi fått men mer vill jag ha. Idag är det bara -8° och då skulle det varit skönt med en skidtur om snötäcket varit lite tjockare. Men det är i alla fall betydligt bättre än i slaskiga december.
 
Bidrag från andra trädtrissare hittar du hos Fototriss.
 
 
 
 
 
#1 - Gammelsmurfen

Mysigt!

#2 - Violen på Brandholmen

Härligt vintriga träd! Vi har också dåligt med snö, bara så mycket att det lyser upp lite och det blir mycket ljusare ute!
Trevlig helg!

#3 - Livet genom bilder

Tror aldrig jag har sett bollpilar tidigare, otroligt vackra

#4 - Mia Ahlstrand

Läckert med skillnaden på dagen och kvällen. Trevlig helg!

#5 - Eva Trillian

Vacker med rimfrost i nakna grenar! En riktigt fin triss!

#6 - Madde

Fina vinterbilder

#7 - Axart

pilar är otroligt vackra!
AX

#8 - Longevity - en blogg om hälsa

Åh läckra bilder!

#9 - Anneli - A'la Foto

Fina bilder perfekta för temat! :)


Ha en skön vecka!

#10 - Gunvor

Läckra bilder på träd!