Barbro S

Midsommar m.m.
Lite tid återstår innan jag ska cykla iväg till Nydala för midsommarträff med vännen och UMeGänget. Dagen började med dimmor så man inte såg sjön men sakta gled de iväg och solen kunde stråla ostört över vännen och mig som åt matjesill, färskpotatis och annat som hör midsommar till.
Å väljer potatisar. Den är ju så ljuvligt god den här tiden. Vi avslutade med svenska jordgubbar och lite glass.
Detta var innan jag åkte hem för att tvätta håret bl.a., men relativt nypermanentad som jag är ser frisyren inte bättre ut egentligen. Kanske lite nu när jag duschat :). Första gången jag smakade de svenska i år. Härlig sommarsmak.
 
Vädret har varit hit och dit i veckan. Mycket regnande och ganska ihållande vissa tider, men jag har ändå hunnit med att plantera de blommor jag köpt och en massa annat. Så lätt det är när man kan gå ut när som helst på dag och kväll, verkligen ta tillvara de timmar som erbjuder uppehåll.
Här är nog mitt i regnet eller när det är på gång att ge sig tisdag den 21. Dagen efter blev fin och då var jag och H ute på golfbanan bland massor spelsugna golfare så kö blev det. Jo, det blev lite drama innan jag kom iväg från stugan. Desirée hade funnit en svart orm (huggorm?) som hon var nyfiken på. Den stod upp redo att anfalla och väste som bara den. Jag blev så rädd att den skulle bita henne så jag lyfte henne och då klöste hon mig rejält på vänster arm. Blodig blev jag, men ett plåster räckte och Desivon förstås. Ormen gled ner i vattnet när jag försökte få tag på den och sen dess har jag inte sett den. Sist vi hade orm på stugtomten var på 70-talet och då var det snok. Usch, vill inte ha fler besök av den, ganska stor var den också, åtminstone lång.
 
Igår natt vaknade jag vid halv tre av en så vacker soluppgång.
Roliga moln var det också på dagen.
Just dessa gav inget regn men det hade vi ändå fått så det räckte innan.
 
Med detta korta inlägg önskar jag er alla en Glad Midsommar!
 
#1 - Lena i Wales

Så vackra bilder och fint firande!
Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg!