Barbro S

Skottaren
Igår var jag så redo att blogga men då gick det inte att komma in på internet under hela kvällen. Fel på servern, sa de när jag ringde supporten. Lite väl ofta det felet dyker upp numera, tyvärr. De hävdade att det är vår bostadsrättsförening som måste investera i en ny server. Då så, får väl se vad styrelsen beslutar.
 
Snön ska tydligen snart regna bort, enligt SMHI, så vi får passa på att vila i det vita mjuka vi nu har ett kort tag till. När jag tittade ut genom fönstret såg jag grannskapets sötaste skottare.
Lille Karl, 2 år ungefär, kämpar på. Och tar ett ordentligt tag..
... för att hiva iväg snön.
Jag har frågat föräldrarna om lov att publicera bilderna, bara så ni vet :).
 
Lite snökonst kanske kan passa. Lyktstolpens snömössa såg ut så här för några dagar sen när det snöat nästan oupphörligt flera dagar i sträck.
Någon dag senare satte sig de dunlätta flingorna något.
Ett helt nytt stuk på mössan. På innergården har vi en som mer liknar Daniel Boones pälsmössa.
Vet ej varför jag kom att tänka just på honom. Jag hade ett sällskapsspel i unga år med ett kort av honom just med den här typen av mössa med svans och i lördags var jag med mina vänner på spelafton hemma hos L - om nu den kopplingen kan fungera? I bakgrunden ser vi i alla fall att silverpilen har många löv kvar.
 
Idag har jag besökt en barndomsväninna och hennes mer än 90-åriga mor för att tillsammans minnas vår barndomsby Grisbackaänget (jag o G). Modern kom inflyttande dit med sin man på 40-talet som nygift. Det var jättetrevligt och så roligt att berikas av deras minnen som inte jag har.
Modern bor nu i Håkmark, en by ca en halvmil längre inåt landet.
Under en kort promenad strax före solnedgången tog jag några bilder av vårt fina vinterlandskap.
Det är en mycket större by än man anar när man kör stora vägen 363 mot Hissjö, Tavelsjö och Vindeln. Här har jag vikt av upp mot skogen där tidigare fanns både affär och skola, numera bara bygdegården som används om jag uppfattade det rätt. Däremot har det byggts många nya villor på senare år.
 
Mer spännande än så har jag inte att berätta idag. Storpolitiken kommenterar många andra så mycket bättre. Bara att vänta, se och hoppas att det inte blir så hemskt som man kan befara. I nybörjarkursen i bridge som jag deltagit i några gånger har vi ett bud som heter NT, no trumph betyder det, vilket jag också hade önskat, men så blev det inte!
 
Ha en trevlig helg och njut av snön så länge den nu ligger kvar för sen blir det mest mörker därute där snön tidigare lyste upp.