Barbro S

Djurmöten
Bara en bild från en söt liten besökare för någon vecka sen.
Han kom rusande från kullarna på innergården och stannade till en liten stund så jag kunde zooma in från mitt fönster på andra våningen, innan han rusade vidare mot tryggare höga träd och skogsdungen.
 
När vi var på väg från vår orienteringstur mötte vi dessa på vägen genom Håkmark.
Bara att bromsa in och låta dem gå över så sakteliga.
Fotat av min väninna i stress genom bilrutan då minst två bilar bakom var otåliga och så småningom gled förbi oss vilket faktiskt fick fasanfamiljen att promenera över lite fortare. Fasaner finns egentligen inte så här långt norrut utan är utplanterade enligt vad jag har läst mig till. Likaså fick jag veta att den till vänster är melatiniserad, dvs har för mycket mörkt pigment.
 
Tiden räcker ännu inte till så detta blir allt för idag. Jag måste iväg till stugan för att rengöra avloppsbioboxen och ta upp pumpen innan vintern. De har lovat regn de kommande två dagarna och då kanske jag får tid och lust att skriva lite mer.
 
Ha det så gott!
 
 
#1 - Lena i Wales

Så fin ekorre!
Här i Wales har vi ju bara de fula, äckliga och stora grå ekorrarna.
Fasaner är vanlig här också.
Ha en bra dag!