Barbro S

Nyårshälsning
Ett gott slut och ett Gott Nytt År vill jag önska er alla läsare genom en stadsbild från min stad, Umeå.
Rådhusparken med Stora Hotellet till vänster och just Rådhuset som nu mest innehåller Restaurang Rex rakt fram till höger. Däremellan anas en del av Sparbankshuset där Swedbank nu huserar. I denna park brukar folk samlas för nyårsfirande med rejäla fyrverkerier. Jag och vännen har varit där för flera år sen. I år är de på Skeppsbron bredvid, en parkeringsplats som alla vi gamla umebor kallar Kajen, där scen byggs upp och samma firande som ovan erbjuds.
 
Jag och vännen samt katterna stannar på Ersboda i år. Vi har just ätit god hälleflundra med kantarellsås och före det en räkbakelse vi köpte färdig på Stora Coop tidigare idag. Efterrätten återstår. Vi tänker återvända till 80-talet och köra After Eight täckta päron med glass om en stund när vi inte är fullt så mätta längre.
 
Tusse har varit på utflykt så jag blev riktigt orolig ett tag när det började smälla tidigare ikväll, men är nu åter i trygghet här hemma så jag kan andas ut. 
 
Jag hoppas att ni har en skön nyårsafton med alldeles lagom firande. Lagom har ju blivit något vi i Sverige kan vara stolta över, läste jag för ett tag sen :).