Barbro S

Kattmys
Nej, inte händer det något speciellt att berätta om, men några kattbilder kan jag alltid bjuda på. Igår hade jag två väninnor på besök, vi spelade spel, Carcassone, fikade och pratade oss genom Melodifestivalen. Då höll sig katterna undan fast jag försökte locka med räkor, men kvällen innan fanns de hos mig.
Tusse ligger nära eller på som alltid, men mer självständiga Desirée väljer oftast en egen plats.
Här väckte jag henne när jag kom med kameran. Visst har hon fin päls ? Det gäller att fota snabbt för annars kniper hon oftast igen ögonen. Hon minns blixten fast det var jättelängesen jag använde den.
 
Ja, vi gissade att Ace Wilder skulle gå vidare och det gjorde hon ju. Men annars, inte är det min musik, direkt, få låtar som jag fastnar för. Sist var det nog Malena Ernmans vackra halvoperasång för flera år sen. Den tyckte jag väldigt mycket om, fast jag nu har glömt titeln.
 
Solnedgångsbilder kan man väl inte få för många av?
30 januari var det här. Nu är det dags för min promenad för att få frisk luft, lite motion och kanske några D-vitaminer av dagsljuset. Funkar det när molnen täcker himlen, tro?
 
Sen ska jag en stund till vännen på stan innan jag går till mitt yogapass på 1,5 timme.
 
Ha en skön söndag, kära läsare!
 
 
 
#1 - Lena i Wales

Fina kattbilder!
Hänger inte alls med i Mello.
Ha en bra dag!