Barbro S

Snöredovisning
Oj, så spännande, vilket är ironi, men det är vad jag har att komma med idag då vi väntar på ett rejält snöfall under morgondagen. 
 
Jag börjar med himlen som fortfarande fascinerar mig. Egentligen solnedgången den 13 januari.
Vacker himmel över Glassgränd med de gula husen.
Det finns ett område med röda hus och ett annat med gröna hus också med samma adress, men jag gillar att bo bland de gula :).
 
Mycket snö är det inte som ni ser då det tinat ordentligt flera dagar. Den fjortonde fick vi i alla fall lite påspädning vilket jag ville föreviga.
Lite ljusare blev det på vår bakgården när gråisfläckarna täcktes. 
 
Några dagar senare, den 19, kom det mer snö och världen blev då svartvit.
Ganska stor förändring, inte sant? Nu finns det hopp om skidåkning i år också. Det gäller bara att finna ett datum då både jag och systerdottern har tid.
 
Ännu vackrare var det nästa dag då solen behagade skina.
Tallarna ser ut som att de bär grädde på sina barriga grenar.
På framsidan är det oätliga äppelträdet som får finaste grenarna.
Inte ens sidensvansarna gillar dessa småäpplen även fast de kan fylla trädet med sin närvaro och sitt svirrande läte.
 
Denna amaryllis fick jag av min brorsdotter några dagar efter jul. Två stänglar med tio klockor kom först men sen kom en tredje stängel med fyra nya klockor. Här är en av dem i närbild.
Nu är den också bortvissnad och istället ståtar en fin bukett röda rosor jag fick av vännen på Alla Hjärtans dag. Vi hade sagt att vi skulle strunta i gåvor i år, men för säkerhets skull köpte jag en fin blåglänsande pralinask och det var ju tur när han kom med både rosor, en vällagrad ost och läcker fikon/dadel/aprikosmarmelad :).
 
Ja, det var det det. Veckorna rullar på med bridge, yoga, träffar med UMeGänget och allt det vardagliga. I morgon får jag besök av en väninna som jag brukar resa med. Nu var det längesen (Wien i maj ifjol). Jag hoppas att vi kan hitta någon resa vi båda vill göra och planera in den snart.
 
Ha en fortsatt bra vecka.
 
 
#1 - Lena i Wales

Vilka himla fina bilder (ursäkta min Göteborgshumor, kanske inte uppskattat av alla,hi,hi).
Har sett idag att det snöar i södra Sverige.
Här i Wales har våren börjat göra sig märkt.
Du verkar ha mycekt kul på gång.
Ha en bra dag!