Barbro S

Uppsala i maj
Nej, jag har inte slutat blogga även om det var längesen jag gjorde ett inlägg. Vi har ju ett fantastiskt vårväder som nu sen 11 maj övergått i sommarväder. I tidningen läser jag att vi fått meteorologisk sommar redan den 11 maj i år jämfört med den 6 juni i fjol. Medel är visst kring den 25 maj. Jag vill alltså inte sitta inne och blogga nu när ute är så underbart. Strax ska jag och väninnan ge oss ut på årets andra orienteringsrunda. Den första gick inte så bra och jag gjorde illa höger fot, men den har läkt otroligt bra och med lite lindning ska det förhoppningsvis fungera idag. Vi har valt Gammlia där det är relativt enkelt att ta kontroller då det finns stigar överallt.
 
Men nu till Uppsala dit jag åkte den 4-5 maj igen för att besöka min systerdotter och hennes goa lilla flicka M. Efter att de mött mig på centralstationen letade vi direkt någonstans att äta en lätt lunch och hamnade här.
Vi stannade inte vid glassbaren utan längre in fanns mer matiga saker. En räkmacka blev det för min del. När vi gick ut frestade dessa men vi stod emot.
Mmm!
 
Ute var det vårfint på torget, så härligt för mig att se som kommit från mer gråbrun vårvinter här i norr.
Nu har vi i Umeå också fått blomstervackert på torg och i parker, men inte då i början av maj. Jag har länge längtat efter att få se körsbärsblommorna blomma, speciellt i Kungsträdgården förstås som jag ännu inte sett, men även i Uppsala fanns det blommande träd.
Mer körsbärsblommor kommer senare men nu måste jag fixa matsäcken och cykla iväg till Skogsbrynet där vi ska träffas om en dryg halvtimme. Just idag har vi inte supervarmt som det var i veckan med tre dagar +24-26 ° i skuggan. När man ska orientera i skogen ( i promenadtakt, vi springer inte) räcker det bra med 13-15° som det är nu på förmiddagen.
 
Ha det så skönt i sommarvärmen! 
 
 
#1 - Lena%20i%20Wales

Verkar var sommar hos dej redan. Det gick fort från vinter till sommar.
Uppsala är en fin stad, har varit där ganska mycket.
Vilka bakverk!!!!!
Önskar dej en skön söndag!

#2 - Lena i Wales

Verkar var sommar hos dej redan. Det gick fort från vinter till sommar.
Uppsala är en fin stad, har varit där ganska mycket.
Vilka bakverk!!!!!
Önskar dej en skön söndag!