Barbro S

Restaurangbesök
Igår, en solig sensommardag, var det äntligen dags att besöka vår nyaste italienska restaurang, 5 Knop, som ligger vackert vid vatten bortanför Strömpilsplatsen. Efter en behaglig medvindig cykeltur på ca 5km längs Umeälven avnjöt vi en god lunch ute på terassen. Det blåste friskt men vi hittade en skyddad plats i någorlunda lä bakom lite plexiglas. Ägaren Alfio gick omkring som en stolt padrone, äkta italienare som han är, och charmade alla gäster, bl.a tog han kort av oss. Den första bilden togs av väninnan just när lunchen, Red snapper med risfylld paprika, var serverad. Det smakade mycket gott, men portionen var lite liten, som vi hade motionerat innan (jag hade cyklat totalt en mil !!).



Efter te och kaffe kom då Alfio och fixade så väninnan kunde luta sig tillbaka och sen förevigade han oss.


På cykelturen hem möter vi den vackra Kolbäcksbron som vi idag bara cyklar under.

En härlig utflykt och en härlig dag i sin egen stad. Sen ramlade jag över ett billigt (men högt rankat av Aftonbladet) kräftpaket och då måste jag bara ordna en liten kräftfest också, lyckades få ihop åtta personer till i morgon.
#1 - Anita

Så härligt det såg ut! Jag håller med, Kolbäcksbron är verkligen vacker. Jag har pylonen runt halsen. Ha så kul på kräftskivan!