Barbro S

Äntligen vinter!

Jag skulle gissa att det är ett väldigt vanligt blogginlägg dessa dagar då hela Sverige har fått snö. Vitt och vacket blev det och dessutom kallt, ner till -19° idag då himlen är helt utan moln. Med mycket kläder på unnade jag mig en skön promenad då varje steg knarrade så snöskönt. Lite bilder blev det också för världen är som ny. Jag har märkligt nog ingen lust att berätta om min vecka utan visar bara bilderna från min närmiljö. Långt gick jag inte med kameran denna dag.


Mitt körsbärsträd med små snöhäng på grenarna.


Dessa små äpplen är oätliga, antar det är därför de hänger kvar. Inte ens skatorna verkar vilja ha dem.


På baksidan av husen gav solen björkstammen ett vackert utseende.


Högre än så här kommer inte solen så här års. Bilden tagen 12.25. Men om mindre än en vecka vänder det. Jag tycker ändå det är fantastiskt att den mörka tiden gått så fort och att ljuset snart börjar återvända.

#1 - Frogprincess

Snö har vi men det har varit långt i från molnfritt...