Barbro S

Fototriss - TRISS!
Vår uppgift i veckan är att visa tre bilder på temat triss. Jag har nu i en timmes tid gått runt i lägenheten och fotograferat julpynt, men hade fullt schå att lyckas med skärpan. Blixten hjälpte inte och det befintliga ljuset är dåligt, även med hjälp av innebelysning, men så här blev det innan kamerans batteri tog slut :).

Lite adventstämning kanske jag kan ge er.

Min fina adventsljusstake med kristaller, ganska dyr.

Mina små musicerande änglar, superbilliga men söta.


Till sist julkulor från 70-talet. Jag fick lära mig igår att de kallas "pumlor" i vissa dialekter.


Fler Trissbilder hittar ni förstås på Fototriss.

#1 - Kadermo

Tre underbara änglar, de pryder sin plats var de än finns.

#2 - Lena/isis

Härliga julmysbilder. Den första blir min favorit. Lena/isis

#3 - cat

Första bilden på ljusen tycker jag blev väldigt vacker i din julfina triss:)

#4 - Kjell E

Nu är det jul igen.

Ettan fastnar på min näthinna.

#5 - Mia

Oh - en vacker och julinspirerad triss!! Härlig.

Mia

#6 - M

Ja det är snart jul.. som syns tydligt i din triss.

Ha en fin 2 advent.

#7 - Kullagulla

Vilka härliga bilder. Julstämningen har ju inte riktigt infunnit sig än men den blev lite större när jag såg dina bilder. Just nu snöar det faktiskt här ute (hoppas det fortsätter).

#8 - Camilla-Bilder av Livets Lust

Underbar adventsljusstake... den blir min favvo i din härliga juliga triss!

#9 - Misswhatsit

Vacker triss med känsla av jul. Nummer ett är min favorit.

#10 - Marie Carpe Diem

#11 - Marie Carpe Diem

Fin triss med julstämning :-)

#12 - em

Mysigt med julstämning!

#13 - ormbunke

Bilden med de tre ljusen i fönstret röstar jag på. Anita

#14 - Monica

Jättefint... jag gillar nog kulorna bäst

#15 - Jah Hollis

Det var ju tur att du fick ihop din triss innan batterierna tog slut. :-)

#16 - Anni

Det var minsann en julig triss - den gillar jag!

#17 - LEna Norgren

Trippeltriss i julstämning. Ljusstaken blir min favorit.

#18 - Karin

Håller med om att det är svårt att fotografera när det aldrig blir ljust. Ljustaken är min favorit.

#19 - Karin

Håller med om att det är svårt att fotografera när det aldrig blir ljust. Ljustaken är min favorit.