Barbro S

Inspiration
Den kan komma var som helst ifrån, inspirationen, som när jag solade på balkongen på Haga, där jag bodde förut. Jag halvlåg i min Baden-Baden och njöt av eftermiddagssolens värmande strålar, råkade nog titta upp på solen en stund. När jag sen blundade rörde sig färger och former innanför mina ögonlock. Jag fick genast lust att försöka måla av det jag såg. Det blev tavlan Virvelvind.

Virvelvind, målad 1997 på kartong, 27x30 cm. Inramad med mattblå ram.

Märkligt, det ser ju inte ut som mitt på dagen, snarare stjärnklar natt, delvis i alla fall. Men ungefär så såg det ut. Tänk att soltemat fortsätter, jag tror jag har solabstinens, har inte sett solen sen i mitten på januari, snart 10 dagar sen sist. Då var det den kallaste dagen denna vinter, -23,5 här där jag bor.
#1 - lotta

får jag tipsa om en bra sida som ger dig mycket mer trafik till din blogg http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=lottal