Barbro S

Midnatt råder
Äntligen är jag vaken denna sena timme så jag tidigt kan se vilken fototriss det blir i  veckan.  Temat är svart och vitt. Inte kastar jag mig ut i natten, hur ljus den än är här uppe i norr utan jag letar bland nytagna bilder, väljer att behålla färgen men beskär så det svarta och vita betonas. Den första är fågelboken som sticker upp ur min systerdotters jacka när vi var på fågelskådning.



Nästa är en stackars björk som fått någon slags sjukdom.


Den sista bilden är en bit av en vitsippa i ett dike.


Fler bilder på temat svartvitt hittar ni här.  
#1 - Marie Carpe Diem

Fin triss i svart och vitt. Din sista bild, vitsippan, gillar jag lite extra mycket. En enkel bild som genom sin besärning blir mycket intressant.

#2 - foto CHIP

Jag håller helt med föregående "talare" :)

#3 - Pialotta

Jag gillar ditt träd.. den bilden får en extra poäng:-)

#4 - lilalili

Fina bilder där jag gillar bilden på björken mest!

Ha en riktigt skön söndag! Kramis

#5 - Mia

Vitsippan är en härlig kontrast

#6 - Majsan

Björken blir min favorit hos Dig :)

#7 - Anonym

Björken, den typsikt svenska, är svart och vit - vilken bra tanke att komma på den!!

Mia

#8 - Photo By Roger

Härlig triss, bild nummer 3 blir favoriten. Bra jobbat.

#9 - Louise - Ur mitt eget perspektiv

Ja, jag hoppas att jag fick de som inte tänkte rösta att rösta. :)



Hoppas du har haft en härlig helg!

Puss!

#10 - Russin

fina kort.:)

#11 - Jah Hollis

Snygga bilder på veckans tema alla tre. Boken i fickan vinner på sin originalitet.

#12 - Carro

Sv: jo det hade säkert funkat med färgbilder men jag ville ändå ha den där svart vita känslan. Gillar din andra bild med björken mest :)

#13 - Proforma - Irene

Blickarna dras till trädet även om det faktiskt ser lite otäckt ut! Den blir min favorit!