Barbro S

Fruktigt Fototriss
Denna veckas fotoutmaning är att visa det som är fruktigt. Ganska svårt även om frukter finns i kök och vardagsrum. Så svårt få snygga bilder, märker jag, men igårkväll experimenterade jag med ett glas rödvin och en av de bilderna blev jag rätt så nöjd med. Jag börjar dock med ett foto taget utomhus på sensommaren, ett fruktämne kan man väl kalla den.


Vet ni vad det är? Jo, en potatisblomma.


Vindruvor, även flytande, är fruktiga.



Jag började samla nyckelringar när jag var tolv och min motorcrosstävlande broder kom hem från Frankrike med tre stycken och sa att där i Frankrike har man väggar fulla med sådana här. Det var inte dessa tre utan något mer specifikt för landet han kom ifrån (bl.a. ett Eiffeltorn). De här tre plastfrukterna är gåvor från mina nära på 60-talet, så de är ändå riktigt gamla.

Mer fruktiga bilder hittar ni här.
#1 - Anna ..tassar in

Åh men du så trevlig nyckelring..härligt..



Ja men du....visst får du länka på hej o hå..kram på dig från Anna Filipendula Rudbeckia..

#2 - Solvarma Irene

Hej!



Snygga bilder, särskilt vinglaset.



Må fint, önskar Irene

#3 - Mia

WOW!! Vilket fint foto på potatisblomman ;9

Mia

#4 - Mad World

Härliga bilder, gillar särskilt potatisblomman.

#5 - ViDu

Underbar bild på vinglaset. En absolut favorit denna veckan.

#6 - Wickan

Vilka härliga bilder! Potatisblomman... hm, så har jag aldrig sett den tidigare, riktigt snygg faktiskt!

#7 - mmarcus- en 15årig killes liv i fotografier

sv. tack så mycket :)



mittenbilden var väldans intressant att studera, snygg komposition!

#8 - Kadermo

Vilken kul och annorlunda triss, gillar nyckleringarna, ser ju verkliga ut.

#9 - Cecilia Artista

Vilken trevlig triss du visar! Potatisblomman är bara för härlig! Jag har en stor blå sådan i en urna på terrassen. Vinglaset med gott fruktigt vin är också läckert!



Visst får du länka till mig!

#10 - Gammlsmurfen

Mittenbilden blir min favorit!!

#11 - veronica-ifokus

Riktigt fina bilder, gillar din första där!!

=)

#12 - Nollan

Fin triss, gillar din potatisblomma mycket. Vinglaset var också läckert!

#13 - Anni

Vinglaset blev verkligen lyckat - vad kul!

#14 - Kerstin

Vilken fin triss.

Gillar vinkeln glaset är fotat i. :)

Ha en fin vecka.

#15 - Lena Norgren

Härliga bilder och potatisblomman är ju fantastisk, har nog aldrig spanat in dom särskilt....givetvis kan ett vin vara fruktigt!!!!

Själv ahr jag varit i fjällvärlden bortom kontakt av omvärlden så jag har ännu inte funderat på min fruktiga triss.

#16 - cici

Härliga bilder - lycka till!

#17 - Jah Hollis

Fina bilder allihop. Men potatisblomman är extra fin. :-)

#18 - Guldlock

Härliga bilder. Kul att det blir så oväntade speglingar ibland. Bilden på potatisblomman är riktigt fin :)