Barbro S

Grå november

Igår kom äntligen artikeln i lokaltidningen VK och den var bra, nästan mer positiv än förväntat, även om bilden inte var smickrande för mig. Å andra sidan är det väl bara att acceptera rynkorna som breder ut sig med åren. Fast jag ser bättre ut framifrån än i profil, tycker jag själv i alla fall. Däremot blev det ingen större reaktion på besökare till bloggen, ca 15 fler än normalt bara, inte mycket att ropa hej för.

I morse lyste världen vit, nu några timmar senare grånar det allt eftersom snön blir regnblandad slask. Ute på innergården åker barn från annat område skrana och plastkälke nerför lilla kullen (det är bara vår gård som har bra backe), fast gräset blir allt mer synligt. Och bakom huset ser det ut så här.


Dagsljuset räcker inte till att göra snön vit på bilden, utan allt blir gråblått, tyvärr. 
 
Inomhus är det lugnt, jag börjar hinna ifatt mig efter sommarens och höstens alla aktiviteter utomhus som gör att innearbetet blir liggande. Bara koka saft kvar, och göra ljus och... .

Katterna har tråkigt så jag köpte dem en tunnel att leka i och med.

Den måste först undersökas, innan bus och lek tar vid.



För några dagar sen tog jag den här bilden med hjälp av hög ISO. Den är visserligen oskarp men påminner om ett konstverk, tycker jag, lite som en ulltavla.


Ikväll är det dags att besöka en danslokal, många månader sen sist, med öronproppar och dansskor inhandlade på Myrorna för 50 spänn då de ju används så sällan. Med sällskap av vännerna i New Friends brukar det alltid bli en trevliga tillställningar, så det hoppas jag på.

#1 - Åke Forsmark

Stämningsfulla bilder.



Vad gäller vitheten så är det ju så att när man målar snö så gör man den i olika nyanser av blått annars ser det konstigt ut. Det är väl bara så att vissa saker som ser fantastiska ut för ögat inte kan fångas med kamera.