Barbro S

Novembersol
Ja, den visade sig i lördags och försvann sen igen. Men jag hann ut i skogen med min lilla katt och det blir ganska vackert med låga novembersolstrålar.
Vår lilla skog 50 meter bakom husen.


Desirée gillar skogsvandringar med matte (mig), men lite ängslig är hon allt, för det kan komma hundar när som helst, och såna gillar hon inte.

Katt på spaning.

Själv spanar jag efter vackra fotomotiv om jag inte plockar skräp (vääldigt sällan, kan få sådana il ibland:).

Den här stubben passerar vi på vår egen stig och den är speciell.

Igår regnade det ganska mycket och då höll jag mig inomhus med receptboken uppslagen. Dessa kan väl nästan gälla för solljus så som de lyser upp i novembermörkret även om de mer hör december till.


Märkligt är att hela tiden jag bakade höll sig katterna så lugna och störde mig inte alls. När jag däremot sitter vid datorn kommer de med jämna mellanrum och jamar högt och uppfordrande, vill ha omedelbar uppmärksamhet. Som om de inser att bakning är viktigare (hm!) eller beror det på att jag skapade just (lusse)katter? Djupa funderingar fyller mina dagar, mer spännande än så här är inte min tillvaro just nu. Det mer personliga håller jag för mig själv, förstås. Jag önskar er en fin fortsättning på veckan, solen skulle visst visa sig i helgen igen.
#1 - Tomas

Så himla fint ljus du har lyckats fånga i översta bilden!

#2 - Cicci

Ja visst var det skönt med en gnutta sol!

Näe orkidén är egentligen kritvit, men jag lade på ett fotofilter på den. Tack =)