Barbro S

Fototriss - Venedig
Veckans fotoutmaning är att visa tre bilder på temat "Här är jag idag". För min del passar det perfekt då jag just kommit hem från Venedig. Jag kommer att göra fler inlägg på den resan men jag börjar med tre bilder till Fototriss .

En kanal förstås, men lägg märke till affärens (eller om det är en restaurang?)skyltning mot vattnet.


Det finns miljoner vackra masker till försäljning överallt, men jag blev aldrig less på att beundra dem, hade velat köpa fler men bara två följde med hem. Ingen av dessa dock.



Hittade dessa starka, färgglada frukter på en marknad.


Mer bilder på det dagsaktuella temat hittar ni här.
#1 - susanne lindén

Härliga bilder från Venedig! Favoriten blir de vackra maskerna.

#2 - Frogprincess

Fina bilder. Har aldrig varit i Venedig. Skulle dock vilja åka dit.

#3 - Avsändare Margareta-Bildgatan

Det ser verkligen ut att vara ett ställe där fotoinspirationen skulle flöda. Jag skulle gärna äga några av maskerna.



/Avsändare Margareta

#4 - Kullagulla

Blir lite avundsjuk när jag ser var du har varit. Det ser jätteskönt ut och framförallt roligt med lite miljöombyte, men du är i alla fall välkommen tillbaka till Sverige och vår fina by. Chilipepparn tycker jag var en färgstark och fin bild, vågade du köpa några?

#5 - Jah Hollis

Det var lite omväxling från alla bilder från det svenska höstvädret. Jag gillar mest bilden på de (färg)starka pepparfrukterna.

#6 - Viola

Det var fina bilder du bjöd på här. Man längtar verklin bort ett slag när man ser dem.



Hej från mig!

#7 - ViDu

Välkommen hem. Sista bilden blir min favorit i din fina, färgglada triss.

#8 - Krister B

Avundsjuk! Gillar första bilden för det är Venedig för mig (i mina drömmar dock...)

#9 - vildhunden

Annorlunda höstbilder. :) Fotot med maskerna kan man titta länge på.