Barbro S

Tillbakablick - oktober
Ytterligare en fotouppgift är att blicka tillbaka ett år en gång per månad. Jag håller mig kvar på resan till södra Spanien där jag var månadsskiftet september-oktober ifjol. Första dagen var det mulet och regnade några skurar, ganska häftiga på eftermiddagen, men sen klarnade det upp och Solkusten visade sig från sin bästa sida. De följande dagarna låg vi vid Medelhavet med brusande vågor. Den by (ganska stor) som vi bodde i hade en motorväg rakt igenom så det var aldrig tyst, ständigt oljud från livlig trafik, men när vi kom ner till stranden hördes inte motorvägen mer. Däremot slog stora  vågor hela tiden mot stranden så det var inte tyst där heller men ett betydligt behagligare ljud. Och så ljuvligt det var i vattnet, ljummet och salt så jag aldrig ville gå upp. Tror det var en våg som knäckte mig, jag fick en kallsup samt svid i ögonen. Annars kanske jag låg kvar där än, vem vet.



Jag tycker att bilden är lite kul för det ser ut som att jag bara har ett huvud. Kroppen anas bara som ett streck.

Fler tillbakablickar hittar ni här.
#1 - Helena/Bildbloggerian

Åh, så härligt det där ser ut! Särskilt nu när höstkylan kommit på riktigt.

#2 - Anni

Självklart får du länka, jag blir bara glad!



Och nu får du mig att längta till Solkusten, var där med familjen v 43 ifjol - annars åker vi ofta på höstlovet. I år blir det inget Spanien - hur ska jag då klara vintern?



Om jag blundar hör jag cikadorna...

#3 - Charlotta

Så skönt att minnas såna dagar :)

Tack för din kommentar på min blogg.