Barbro S

Fototriss - Nära
Fototriss vill att vi ska komma nära i veckan och det är klart att jag vill vara med fast jag varit bortrest i helgen och inte kan göra mitt inlägg förrän idag, tisdag. Igår kväll kom jag hem från Toscana där jag tillbringat påsken. Jag ska naturligtvis berätta mer i bloggen om min resa, men inte än. I Florens, en av städerna jag besökte, fann jag dessa statyer som får illustrera begreppet nära.

Det är inte lätt att komma nära ett lejon, men är det i sten blir det lite lättare :).

En av många statyer framför Palazzo Vecchio.

Det gick lättare att komma nära när jag närmade mig från sidan som synes.

I bakgrunden ser man foten respektive håret av Michelangelos Davidstaty, visserligen bara en kopia, men mäktig ändå. Originalet stod inne på Accademia delle Arte och den fick inte fotograferas.

Åter till temat Nära, mitt eget lilla lejon, Tusse, älskar att sova riktigt nära sin matte.

Så nära kom jag idag. Med makroobjektiv kommer man förstås närmare men det blir på ett annat sätt en helt annan dag.

Fler inlägg på temat finner ni på Fototriss.
#1 - paula

Wow katt triss favoriten blir dock sista på den stora farliga katten. hihi Ha en bra dag Paula nr 57

#2 - LEna Norgren

Hoppas att Toscana varit härligt och jag ser fram emot att kolla in bilder därifrån.

Lejon ska man ju inte vara nära....men det är ju klart att det är riskfritt om de är i sten.....

#3 - Jah Hollis

Fina tolkningar av trisstemat.

#4 - Mia

Läckra lejon!!!

Mia