Barbro S

Fototriss-R som i ...
Idag är det valfrihet som gäller i fototriss, nästan i alla fall, bara vi håller oss till bokstaven R.

En viss seghet känner jag idag och R:en står inte direkt på kö att hjälpa mig finna motiv. Min hjärna, trött av allt festande igår; jag hann med både ett livat 50-årskalas med skratt så tårarna rann och massor av god mat samt lite dans och prat på New Friends kräftfest på vägen hem (körde bil), är av förklarliga skäl inte så alert idag. När jag granskar mina senaste bilder dyker ordet Redo upp. Det kan kanske passa dessa motiv från stugans djurvärld.

På bryggan sitter mina två katter ivrigt spanande på spännande flygfän, i detta speciella fall en trollslända. Här är de Redo att hoppa upp och fånga den, just då hann kameran inte med, men Tusse vann denna gång, annars är det nog lilla Desirée som är den stora trollsländejägaren.

Under bryggan pågår mer aktivitet. Massor med mört Redo att fånga de brödbitar jag just kastat ut.

Ännu mera Redo är nog denna hotfulla varelse.

Gäddan som står helt stilla, till synes oberörd av omgivningen, men vi vet vad den har i tankarna, Redo att slå käftarna i en av mörtarna.

Fler, betydligt mer kreativa, bidrag på dagens tema hittar ni här.

Sen vill jag passa på att tacka för alla fina kommentarer från förra veckans fototrissare. Jag har inte hunnit med att svara på dem, men det ska jag råda bot på idag, då jag nu har flyttat hem från stugan för gott denna sommar, tror jag:).
#1 - Maria G

Vilken härlig triss. Bilderna är superfina.

Hajade till när jag fick se gäddan. Kissemånsarna blir min favorit.

Ha en bra dag!

#2 - Axart

Fina bilder, katterna skulle kunna lagt ner svansen och dragit upp gädda.



AX

#3 - Mia

Redo - vilket skoj ord att skapa trissen kring. Bra jobbat!!

#4 - cat

Det var en härlig djurtriss med många som var redo :)

#5 - Anna ..

Ja här var det många som var redo för en middag..naturens lag är hård..

#6 - Beppan

Kreativ lösning på trissen!!!!

Skulle ha velat sett språnget...... :-)

#7 - ViDu

Jättekul triss!!! Bilderna på fiskarna var allra bäst även om jag älskar katter.

#8 - Jah Hollis

Fin triss och en liten lektion i den hårda tillvaron i djurens värld. :-)

#9 - Anni

Men vilka fina sommarbilder och vilket djurliv! Fantastiskt att se fiskarna så nära!

#10 - Kullagulla

Härlig fototriss du har. Gäddan brukar alltid försvinna när jag går ut på bryggan men du kanske går försiktigare än mig! Låter så höstlikt när du säger att du ska flytta hem från stugan, har knappt sett till dig i sommar tycker jag. Hur gick det med din katt, hittade du igen den?

#11 - LEna Norgren

Vilka härliga bilder, läckert med fiskarna men de som sitter redo på bryggan är ju bara så Redo och söta!