Barbro S

Fototriss-Symmetri
Fotoutmaningen denna den första trissen på flera sommarveckor har temat Symmetri. Det vet väl alla vad det är, eller?? Javisst, men försök att förklara det, inte ens för mig själv var det lätt. Jag har inte slagit upp ordet eller googlat som man väl gör idag utan för mig betyder det någon slags ordning som är harmonisk för ögat.

Naturens symmetri får bli mitt bidrag till Fototriss och dessa tre bilder nyligen tagna på stugan får illustrera temat.

Först en rosa Rosenskära, en blomma jag bara måste ha varje sommar.

Den blommar så rikligt och lockar så många lustiga insekter till sig att jag bara inte kan vara utan dess prakt. Jag har en vit också.

Men detta är ingen sådan utan faktiskt något så vanligt som en vitklöver.

I sommar har de varit många på tomten och deras doft är bara helt underbar, men nu har de flesta vissnat ner till små bruna tussar, helt doftlösa tyvärr. 

Och så måste jag bara få visa våra vackra röda näckrosor i en slags symmetri med varandra och vattnet.

Fler symmetriska bidrag hittar ni på Fototriss.

Tänk att jag inte kunde låta bli att vara med i fototriss, fast jag är sent ute och bara är hemma på snabbvisit och dessutom ganska så förkyld, men det är roligt när man får en uppgift att leta fram bilder till och se om man lyckas. En utmaning, som sagt:).
#1 - Jah Hollis

Klart du ska vara med i Fototriss om du kan. Det är ju fina bilder du visar. Och symmetri, ja vanligtvis är det ju så att en halva av en bild är en spegelbild av den andra halvan. Så dina bilder är ju passande för temat.

#2 - Beppan

Vackert!! Jag älskar också rosenskäran! Min verkar ha fått fnatt i sommar - bara högt, grönt lövverk och ännu inga blommor. Kanske för mycket gödsel?

#3 - Len@

Tack för kommentaren hos mig, du har jätte vackra bilder på symmetri..gillar verkligen den rosa blomman... Snyggt !! ;)

#4 - LEna Norgren

Näckrosorna är ju bara sååååååååå vackra!!!!