Barbro S

Fotostafetten
Helena på Bildbloggerian har startat en ny fotoutmaning bland oss fototrissare, Fotostafetten där vi deltagare skickar olika teman vidare. Som nr 8 i laget har jag fått temat Oväntat av Ingalill vilket är ett ganska svårt ämne, tycker jag. Å andra sidan, då blir utmaningen desto större och mer spännande.

Ute lyser en blek vintersol men termometern visar -21° så jag lockas inte att gå ut i staden och leta nya motiv, det oväntade kan man dessutom få vänta på :).

Jag har i alla fall lyckats hitta foton som är tagna i år. Vid en glöggbjudning jag hade för två väninnor jag känt sen 1974 hände det sig att de plötsligt båda oväntat ville ha mina tomtar, samtidigt. Vilken kamp mellan starka kvinnohänder :).


Det visar sig att tomtarna helt oväntat är ihåliga.

Russin i den ena och mandel i den andra till Blossa 09-glöggen.

Nästa morgon finner jag helt oväntat min stora kisse högt upp under balkongtaket fast han inte alls brukar gilla att vara ute när det är så kallt. Jag gissar att det är en skata eller annan fågel som skrapat mot taket och lockat honom att ta sig upp dit.

Tusse ser själv ganska förvånad ut och jag får assistera för att få ned honom, min store jägare.

Nu lämnar jag över stafettpinnen till Lisa och ger henne temat Inuti.
#1 - Halloj världen! /Inger

Tjusig lösning på svårt tema! :) Hjälp snart är det min tur...

#2 - Margareta

Du ordnade oväntat en bra triss på temat du fick. I lördags hade vi bitande kyla och vintern ska fortsätta. Glögg är värmande gott när det är kallt ute. /Margareta

#3 - Ingrid ♥

Festliga tomtar och härliga bilder på temat oväntat.

Väntar på min tur

Kram Ingrid

#4 - Ingalill

Härlig tolkning :) Vad lik din katt är våran Pepper!

#5 - Lisa

Tack för temat! Inuti. Hmm... jag jobbar på det!

#6 - Hedwig

Oväntat, det var nog ett ganska svårt tema att fixa till hastigt och lustigt. Men du hittade bra bilder i alla fall.

Vad gäller mina baksidesbilder, så är jag oerhört mallig över att jag kom på vinklingen och att bilderna blev så bra.

#7 - Pennelina

Härlig tolkning av temat :-) Nu är jag lite färdig med julen för stunden så favoriten blir kattbilden.



Kram från Pennelina

#8 - Lisa

Nu har jag postat mitt bidrag!