Barbro S

Traditioner skapas.
Igår var det fettisdag och eftersom jag i år gjorde samma sak som ifjol så är det väl en ny tradition på gång, eller hur:). Jag och min kompis Sofie besökte Hamptjärnstugan, några km bortanför min barndomsby (se förra inlägget), ett utflyktsmål jag haft sen jag var mycket ung. Vi promenerade runt på alla stigar som fanns, dock ej skidspår. Där fanns lyckligtvis några uppkörda skoterspår även för gående, lite smådramatiskt kurvigt nerför och uppför berget. Se upp för rusande skranor med åkglada barn fick vi också göra.


Här har undertecknad visst tappat balansen, men med humöret i behåll. Väninnan som var med har jag känt sen vi var 13 resp 14 (jag är den äldre) och vi blir lite härligt barnsliga ibland fortfarande :).

Solen försvann tyvärr ganska fort bakom molnen men det var en skön dag ändå. Efter diverse närkontakt med snön gick vi in i stugan och köpte oss varsin jättegod semla med tydlig kardemummasmak i bullen. Jag är ingen stor semmelätare men åtminstone på fettisdag ska den avnjutas och då är denna miljö ett extra plus.


Idag har kylan tagit ett nytt grepp om oss även om den dimhöljda solen försöker värma lite så då blir det nog att mest hålla sig inomhus.

Jag har fått till uppgift att söka lagfart och det är lite bökigt med telefonsamtal, kontrakt, vidimerade kopior, värdering m.m. Jag ringer kommunen och ber att få prata med en lantmätare, blir kopplad, ställer min fråga, får till svar att jag ska prata med någon annan, får ett nytt namn och telefonnummer. Jag ringer dit, presenterar mitt ärende och hon säger att jag ska prata med en lantmätare!! Gör jag inte redan det??? 

Lite spänning i vardagen :), tur jag har gott om tid och tålamod (nja). Ute larmar skatorna och Desirée låter fågelaktigt. Det visar sig att det är en liten katthanne på besök så vi går ut en stund så de åtminstonen får titta på varandra, på långt avstånd. Mer än så blir det tyvärr inte för min lilla kattfröken som oturligt nog (för henne) är kastrerad.