Barbro S

Fototriss-Dörrar o portar
Denna vecka, Fototriss 98:e omgång, vill Helena se bilder på dörrar och portar. Jag väljer att visa riktigt gamla enkla dörrar från hembygdsområden jag besökt. Bild 1 och 2 är från Pengsjö Museum och den tredje fann jag i Sundsvall, på Norra Berget.


Rökbastu står det ovanför denna rejäla dörr. Någon som vill stiga in?

Denna lilla dörr leder kanske in till något dyrbart som förvaras högt upp i detta lilla hus som fanns  på en påle. Eller bor där en liten hustomte som vill ha överblick:)?

Här bjuds vi att titta in i detta enkla hem från förr.

Kanske ska vi tvätta oss innan vi stiger in.

Fler bilder på temat Dörrar och Portar hittar ni här.
#1 - Lena

Älskar dina dörrar! Massor med historia!

#2 - Sara

Mysig triss i naturstil. Gillar hustomtens lilla kypin :)

#3 - Ingalill

Härliga bilder, men tomtens är bara för gulligt :)

#4 - Ma.links

Fina bilder.

#5 - ormbunke

Hoppas att det inte är cigarettrök det menas. Den sista bilden ser verkligen inbjudande ut.Ha de gott. Anita

#6 - Carina@PocoLoco Creativo

Underbart! Makalöst vackert och med så mycket känsla.

#7 - Rimkogeren - DK

Tak for din kommentar :-)

Pragtfulde billeder, ren nostalgi...

#8 - Pialotta

Precis de dörrar som jag gillar allra mest.. de gamla och slitna:) hela trissen är guld för mig.. din trea får en extra stjärna:)

#9 - Lennie

Härliga och mysiga bilder! :)

#10 - Ingrid

Så fina dörrar!

Den mittre var ju bara för mysig. Undar vad man förvarat där? Nej, jag vill tro att det är hustomten som bor där!

#11 - Gammelsmurfen

Mycket fina dörrar på fina byggnader med minnen från förr

#12 - Erik "Semlan"

Njaaee, det är bara nr 98, två veckor till den där stora tävlingen. :-)

Sotad strömming kan vara gott, men rökbastu...

Har provat värmen i en rökstuga i Värmland, ganska sotigt blev det och rena bastuvärmen. :-)

Ditt tredje foto gillar jag mycket, ser så fint ut!

#13 - BigMama/Lotta

Jättefin triss!

#14 - Mia

Fantastisk triss. Gillar alla dina tre foton. Ska jag välja favorit blir det nog mittenfotot :)

#15 - LEna Norgren

Sista bilden med en mysig bukett som gör det hemtrevligt att stiga in gillar jag mest.

#16 - Beppan

Det var rejäla doningar... Den tredje ser ju riktigt inbjudande ut. Undrar vad som finns där inne?

#17 - bagarbruden

fantaastiskt, sista bilden vann verkligen mitt hjärta

#18 - Monkan

Åh, jag älskar ju gammalt trä så det här är en favorittriss för mig. Huset på pålen är hur sött som helst och den sista så underbart!!! somrig! Nu fick jag allvarlig längtan till riktig härlig sommarvärme.

#19 - Jah Hollis

Det var fina, rustika och solida dörrar på dina bilder.

#20 - T & M Junell

Härliga bilder... Ser lite svårt ut att komma in genom dörren på bild två :) Stege ellr vingar krävs.