Barbro S

Vilodag

 Envetet regn från grå himmel tvingar till inomhussysselsättning, men energin räcker inte till. Blogga fungerar bra, läsa tidningar likaså men så mycket mer vill jag inte göra just nu. I väntan på en händelserik kväll då förhoppningsvis regnet har upphört så visar jag lite kattbilder. 

De föredrar också att vara inomhus och vad gör då en katt? Jo, äter och sover:).

Precis som jag gillar de att äta ute, i alla fall nästan, på inglasad balkong.

Och sen blir man så trött, såå trött.

Tusse sover så sött, omedveten om grannar som klagar på gropar i rabatten.

Lika sött sover Desirée.

De ger mig sån glädje dessa underbara små vänner, så fria i naturen. Inte vet väl de vilken jord som är tillåten att gå i och inte.

Jag jobbar hårt med att berömma när de går i jord- och sandhög på baksidan. Eller i skogen där de gärna vistas, men ibland kommer en tuffare grannkatt och skrämmer så då kanske det är säkrast att besöka grannens rabatt på framsidan. Ännu bättre är förstås kattlådan som finns i badrummet, men det är ju så roligt att vara ute den här årstiden.

Jag har faktiskt haft lite trevligt idag också. Min granne L och jag har besökt fina Smultronstället och handlat perenner mest. Jag håller på att ordna till ett stenparti på baksidan med stenar som traktorn kört dit, alltså sånt som andra vill bli av med.

Det hann börja regna men då köpte vi gott fika och satte oss i deras växthus omgiven av vackra pelargoner och uppstammade fuchsior. Riktigt mysigt med dropparna smattrande på taket.

Ikväll då, vad händer då? Jo, om det blir av så ska jag troligtvis blogga om det senare, mer säger jag inte:).