Barbro S

Väntans tider.

Idag ännu kallare än igår för solen lyser med sin frånvaro även om molnen är ganska ljusa. Lite regn fick vi inatt, men alldeles för lite egentligen. Värme och rejält med regn skulle ju luckra upp den hemska snöhögen vi har bakom husen så att den försvann fortare.

Inte bara vi människor hoppas på varmare tider. Se hur uppgivet lilla Desirée väntar på att det ska bli mera grönt och mindre snö.

När nu naturen är så brungrå eller smutsvit så gläds man lite extra åt färgklickarna. Denna lilla bukett fick jag ifjol i kruka och efter utblomning satte jag ut den i minigräsmattan och se, där lyser den verkligen upp min entré.

Idag när isvinden viner samtidigt som solstrålarna uteblir och det knappt är +6° i luften (minus vind) så ser man verkligen hur småblommorna hukar och riktigt ångrar att de hade så bråttom upp, blåsippor, snödroppar och en liten liten vackert blå ormöga som tittade fram igår.

Det händer alltså inte så mycket i mitt liv just nu att skriva om, tvätta, stryka, dammsuga måste jag också göra och annat innearbete blir gjort medan jag väntar på att riktigt få ta itu med trädgården utomhus. Längtar verkligen att få handla sommarblommor, stjärnöga, pelargoner m.fl. för att färglägga utomhus, men det är inte lönt i denna kyla. Bara att vänta ett tag till, suck!

I lördags hade vi i alla fall en riktigt fin dag i lä. Bjuder på en bild  från stugan där det gick alldeles utmärkt att sitta ute med en vän och äta cheesecake med hallon:).

Jag fick direkt arbetslust när jag kom dit, satte upp linor bland tallarna och bar ut lite fuktiga textilier från den råa vinterluften i stugan. Så mycket mer gick det inte att göra än. Men snart!!

#1 - Peter

Hej, jobbigt att bo så långt norrut, i alla fall på våren. Det är ett ganska farligt ställe jag var och fotade på, tak som rasat in och väggar som lutar. Men den här gången gick jag inte in. Den andra bilden verkar vara mest omtyckt, lite rolig är den faktiskt. DE hade den på flera ställen runt om byggnaden.