Barbro S

Fototriss-Festligt
Fotoutmaningen denna vecka går ut på att göra en triss med temat Festligt. Helt dagsfärska bilder har jag inte på det temat utan jag letar mig tillbaka någon tid i höst, först till mitt syskonbarnbarns 4-årskalas hemma hos mina släktingar på Grubbe. Jag har bloggat om den händelsen tidigare men just denna bild visades inte då.

Ett festligt tillfälle men också festligt att se både små och stora flickors intresse för att klä sig i rosa.

På denna bild finns tre generationer även om inte alla är släkt. Födelsedagsbarnet till höger och moster längst till vänster med farmor och (tyvärr inte hela) farfar i mitten.

Ett annat festligt tillfälle var Halloween då dessa fina häxor och liten söt hund ringde på min dörr för att tigga godis vilket jag mer än gärna gav dem.

Jag hade laddat upp med färgglatt, onyttigt smågodis för betydligt fler besökare men alltför mycket blev kvar och jag bara måste (!!) äta upp det själv:).

I fredags kväll hade jag faktiskt en festlig middag då jag bjöd två av mina gamla väninnor (vi har känt varandra sen 1974) på en god middag med tillhörande dryck. Trattkantarellsoppan smakade mmm. Inte tog jag några foton då, men när jag såg fototrissens tema igår skyndade jag mig att fotografera det som var kvar av festen dagen efter, nämligen disken:).

Lite festligt att få använda soppterrinen från föräldrarnas bröllopsservis sen 1938, blandat med mina nyinköpta tallrikar med kattmotiv som jag bara inte kunde motstå. Rosinas katter heter servisen, inköpt via Fyrklövern, med rabatt förstås:).

Fler triss på veckans festliga tema hittar ni här.
#1 - cat

En härlig och festlig triss!

#2 - Gunvor

Helt klart en festlig triss!

#3 - Misswhatsit

Där var det fest av olika slag. Första bilden blir nog favoriten. Den förmedlar samhörighet.

Ha en skön söndag!

#4 - LEna Norgren

Härligt festlig och det är ju alltid festligt när man kan använda något från finservisen....jag har också ett arvegods i porslinskåpet som kommer ut vid festligheter.

#5 - Trädgårdsturisten

Härligt med en vacker sopp-terrin. Verkligen en symbol för "festligt". Den ser nästan ut att vara lite "art deco" 1920-tal. Hoppas du använder den ofta!! Så att den inte bara står i nåt hörn.

#6 - Carina@PocoLocoCreativo

Härlig tolkning!

#7 - Kerstins foto

Kul tolkning, gillar diskbänken. Den är ett väldigt bra bevis på att nåt festligt har ägt rum. :)

#8 - Lena/isis

jätte bra triss....sött med rosa. Snygga halloween barn. Kul att få använda ärvd porslin. Lena/isis