Barbro S

Vädersol
Vädersol, så kallades fenomenet jag visade på bild igår, enligt VK. Det uppstår då solljus reflekteras och bryts mot iskristaller i moln, ser då ut som att himlen får extra solar. Kul att veta.

Ett härligt fågelliv nu på morgonsidan. De saftiga rönnbären lockar många och jag lyckades fånga denna domherre på rönnen, ett träd som jag och min granne L har gallrat fram bland massor av smårönnar och i år är första året det har burit frukt - bär alltså:).

En stund senare satt där en rödvingetrast ivrigt mumsande. Den slukade bären hela medan den mindre domherren mosade dem varvid mycket av bären ramlade ner på marken. Jag kollar i kikaren och önskar mig en kamera med bättre zoom. Fast då måste jag lära mig en ny teknisk pryl vilket jag gruvar för. Det är bättre att nöja sig med min ändå ganska så nya kamera, bara 2,5 år är den.

Ännu en fin höstdag med solen skinande från blå himmel vitfärgad av små molntussar. Strykhögen har prioritet idag, likaså tvätt och att duscha/tvätta håret med armen i plastpåse. Men nog ska jag hinna ut en stund och promenera med katterna i skogen samt pyssla om växterna litegrann.