Barbro S

Fototriss-Plastic Fantastic
Igår tittade jag in på Fototriss för att se temat på denna veckas utmaning och ämnet var Plastic Fantastic. Inte lätt för en djur- och naturälskande fotograf, tänkte bara på Tupperwareskålar och sminkburkar av olika slag. Man som tur är finns det resurser hos vännerna. På väg till ett 60-årskalas stannade jag till hos L som visade sig ha flera läckra ting av plast.

Vad sägs om denna diskborste? Jag har då aldrig sett något liknande.

En helt ny elektrisk flugsmälla var ouppackad då ingen flugutrotning behövts, men L packade gärna upp den för mig. I bakgrunden hennes egenskapade tygtavla.

Det fantastiska med denna plastgrej är väl att elstöten eliminerar flugan innan smällen. Mysko, men den är som sagt inte prövad ännu.

Hon hade också en läcker väckarklocka i plast som även fungerade som sänglampa, men den fick ge sig för denna leksak som jag fann hos lilla Julia på kalaset.

Ett tryck på en härligt färgglad knapp så poppar det upp en figur, det kan man väl kalla Plastic Fantastic!

Apropå poppar så småpoppar det hela tiden medan jag skriver och lägger in foton, låter som små bubblor som spricker. Har jag ett virus på datorn då, tro, eller vad kan det vara??

Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Jah Hollis

Plast för alla åldrar och tillfällen.

#2 - Mia

Läcker plast-triss!!

#3 - cat

Trevlig och varierad triss. Har aldrig hört talas om en dylik flugsmällare förut.

Hoppas du inte har virus i datorn, men om det ljudet skulle betyda virus vet jag inte.

#4 - L

Men Barbro, grejen med klockan var ju en stillsam soluppgång att vakna till...

#5 - Ingalill

Hihi! Har en sådan flugsmällare :) Kul grej

#6 - @Receptomaten

Diskborsten blir jag nyfiken på, den ser hur smart ut som helst. Kul med nytänk & design av vardagsgrejer!

Tack för trissen!

#7 - Halloj världen! /Inger

Diskborsten var verkligen häftig! Fina bilder överlag. :)

#8 - LEna Norgren

Pop up pets hade mina barn när de var små och jag har just kommit hem från BB där jag fått njuta av mitt första barnbarn!Måste givetvis leta fram den nu till mitt mirakel!!!!!!Tack för den bilden.Diskborsten var ju helläcker måste hålla ögonen öppen så jag hittar mej en sån.

#9 - Cina SkaparGlädje

Fyndig triss!

Gillar den rolig diskborsten.

En Pop up pets lekte mina barn med också, nu ligger den nerpackad i väntan på barnbarn.

#10 - Nina Xi

Kul bilder och vilken cool diskborste!

#11 - ViDu

Vilken häftig diskborste! En sådan flugsmälla fick min dotter i bröllopspresent. Var tänkt att ev användas på maken... ;)

#12 - Lena/isis

Ååå lite nostalgie för mig....den sista , leksaken hade min dottern när hon var lite. Lena/isis

#13 - Karoleen

Kul diskborste, roligare än en sån där "vanlig".