Barbro S

Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag.
Så kom då temat jag förväntade mig sist, det fyra gånger årligen återkommande " Så här ser det ut där jag är idag". Jag gör ett inlägg men kan inte lägga upp det i fototriss för jag är inte hemma när man får länka till inlägget, från midnatt inatt. Det får bli senare om jag kommer hem inom de närmaste dagarna.

Jag bor fortfarande ute på stugan och även om kvällarna är mörkare och det lyser i färre grannstugor så är det ännu ljuvliga dagar vid sjön. I veckan har vi haft lite regn och efter en skur såg det ut så här.

Dubbla regnbågar är väl inte så vanligt? Klockan är ca halv sju på kvällen.

Lite senare eller tidigare, beror på hur man ser det, är denna nattliga bild på älvor som dansar eller ångslöjor som stiger från vattenytan, också beroende på hur man väljer att betrakta naturen:).

Jag skulle tippa att klockan är ca 4 på morgonen för det är då lilla katten brukar vilja in när hon har gått ut vid två.

Min sista bild är också en ändbild:), änder som tigger mat och Tusse som vill skrämmas. Egentligen går han bara ned för att dricka av sjövattnet.

Vårt fina sjö ger dricksvatten till Umeå stad och är mycket gott att dricka.
Mina bilder är lite molniga men nu har solen hittat tillbaka och ska finnas med ett tag om väderrapporten stämmer. Jag har inte badat sen förra torsdagen som var sista varma dagen innan regn och kallblåst dök upp men kanske det finns chans till fler dopp framöver.

Fler bidrag till temat hittar ni här från midnatt.
#1 - Charlotta

Så fina bilder. Favorit blir sista med katten som "bara" dricker vatten. Hihi - jag tror han jagar änder också... :D

#2 - Jah Hollis

Fina trissbilder. Jag vet inte hur ovanligt det är med dubbla regnbågar, men jag har lyckats fånga sådana på foto vid något tillfälle. Mittbilden är min favorit.

#3 - Jan Helleberg

Underbara bilder, fin triss. :)

#4 - Gammelsmurfen

Härliga bilder :-)

#5 - Mia

Vilka läckra foton - gillar de två sista mest :)

#6 - papis

vilka underbara bilder verkligen

#7 - Åke Blomqvist

Fint fångade motiv. Vackert!

#8 - Maritha

Underbara bilder!

Gillar hur regnbågarna är "gränsen" för himlens färskiftning i den första bilden, älskar älvornas dans i den andra och hur Tusse och änderna lever i harmoni, sida vid sida i den tredje, för självklart är han inte ute på jakt; de är ju vänner..;)

#9 - Maritha

Underbara bilder!

Gillar hur regnbågarna är "gränsen" för himlens färskiftning i den första bilden, älskar älvornas dans i den andra och hur Tusse och änderna lever i harmoni, sida vid sida i den tredje, för självklart är han inte ute på jakt; de är ju vänner..;)

#10 - Maritha

Underbara bilder!

Gillar hur regnbågarna är "gränsen" för himlens färskiftning i den första bilden, älskar älvornas dans i den andra och hur Tusse och änderna lever i harmoni, sida vid sida i den tredje, för självklart är han inte ute på jakt; de är ju vänner..;)