Barbro S

Premiärtur Botniabanan
I fredags var det dags att stiga på snabba tåget från Umeå Östra Station och svischa iväg de elva milen till grannstaden Örnsköldsvik på bara 55 minuter. Vi var fem förväntansfulla New Friends som inväntade tåget och hör och häpna: Det avgick på utsatt tid både dit och hem! Riktigt förvånansvärt med tanke på alla skriverier i tidningarna om förseningar och inställda tåg. Vi hade alltså tur:).

B o R, ett av paren som funnit varandra i vår singelförening.

Tåget startade mjukt men snabbt kände man fartökningen och landskapet rusade förbi därute medan vi satt bekvämt tillbakalutade i det fina tåget, inte X2000 som jag trodde utan något annat som jag ännu inte vet vad det kallas. Jag var riktigt långsam med kameran och så här blev det när jag skulle föreviga vindkraftverken i Hörnefors.

Soligt som synes och ett tågfönster men inte så mycket vindkraft direkt:).

Första stoppet var Hörnefors Central och där såg det ut så här genom inte alldeles rent tågfönster.

Fin utsikt över Hörneån. Längre än så kommer jag inte idag. Fortsättning följer!

Jag är bloggare för varenda unge i Unicef och vill slå ett slag för hjälp till svältkatastrofen i Somalia.
Bloggbanner afrikas horn 230 170