Barbro S

Fototriss- Tunna
Veckans ämne för trissen är Tunna och jag väljer att använda mig av adjektivet, inte substantivet tunna. Sådana motiv är svåra att finna denna årstid, tror jag. I måndags fick jag en fin blomsterbukett av en besökande väninna och de blombladen är nog det tunnaste jag kan komma på. Nu är buketten lite vissen men så här ser tulpanerna ut idag.

Tunn, skir och vitblankrosa.

Lite mera hopsamlad är den gula.

Till sist en vit med tunntunntunna, ljusgenomsläppliga blomblad. Nu blev jag osäker, heter det möjligtvis kronblad?

Fler bidrag på temat Tunna hittar ni hos Fototriss.
#1 - cat

Sista bilden med ljuset genom det tunna kronbladet är så vacker :)

#2 - Barnens Hjältar

Jättefina bilder i en fin triss!

#3 - Mia

Tulpaner - ALLTID rätt :)

#4 - LEna Norgren

Den vita tunna skira är helt magisk!!!Jättefint fotat!

#5 - Per-Anders

Jag tror kronblad är rätt ord. Jag gillar den nedersta bilden bäst. Där får man den bästa känslan av det tunna och spröda.

#6 - Ingrid

Så vackra tulpaner, de passar verkligen nu i februari!



Tack för din kommentar hos mig!/Ingrid

#7 - Cecilia Artista

Ljuvliga tulpaner med vackra tunna och skira blad!

#8 - Maj Korner

Oh, de vita är så tunna att det är ett under att de ens håller ihop!

#9 - Kerstin

Jag gillar det här, speciellt den sista där man ser hur tunt bladet är. Jättefin triss. Tulpaner är fantastiska, duger att fota vissna också. :)

#10 - Beppan

Fina bilder på favoritblomma! Gillar ljuset i den sista!

#11 - Barnens Hjältar

Tack så mycket!

Ha en fin start på veckan!

#12 - Jah Hollis

Riktiga konstverk. Fina bilder.