Barbro S

Vårkänslor..
..har jag inte direkt, men jag fick en så fin bukett vårfärgade tulpaner som jag vill dela med mig av. Detta hände i måndags då jag bjöd en ny väninna på ett slags Afternoon Tea så blommorna har hunnit vissna lite men så här ser de fräschaste ut.

Underbara färger.

Två av dem gick av men fick då egen vas på köksbordet. De andra förgyller vardagsrummet.

Blommor gör mig lite gladare denna jobbiga vecka. Förutom egna trista erfarenheter så fick också lilla katten ett epilepsianfall. Sist det hände var i somras för 7 månader sen och detta anfall, nr fyra i ordningen, var det lindrigaste hittills. Det är väldigt otäckt ändå.

Man tycker så synd om henne och även om hon återhämtar sig ganska fort måste hon skyddas från sin storebror som instinktivt vill ge sig på henne för att hon är svag. Uttrycket "Survival of the fittest" har väl myntats av Darwin vilket betyder att naturens arter gör sig av med de svagaste individerna.

En del människor påminner om djuren de också när de inte vill se svaghet och förnekar alternativt nedvärderar/förlöjligar andras svaga sidor. Som tur är finns också de goda människorna som kan lyssna och visa medkänsla.

Eftersom jag självklart älskar båda mina katter så tillåter jag inte Tusse att vara elak. Anfallet kom onsdag kväll/natt och nu börjar de kunna umgås mer normalt igen. Storebror är ofta en "bully". Det finns inget bra svenskt ord för det, översittare kanske men det engelska är bättre, tycker jag. Lillasyster, hon är mindre i längd och kilon, men det skiljer bara en timme mellan dem, fräser ifrån rätt så bra. Ibland är det faktiskt hon som hoppar på honom också men det slutar alltid med att hon måste ge sig.

Här är Desirée någon dag innan kramperna.

Åh, vad jag känner igen det, lillasyster som jag är. Hur tuff jag än är mot mina äldre (och faktiskt också större) syskon så får jag alltid alltid alltid ge mig i direkt konfrontation. Morr!!!  Just idag har jag gjort det igen, trots att jag borde veta bättre. Morr igen!! Så ... nu kan jag skratta lite åt det:).

Ha en trevlig helg, mina tystlåtna läsare. Jag skulle bli så glad av kommentarer. Själv ska jag försöka mig på bowling. Sist gick det så dåligt men jag hoppas det går bättre i morgon.