Barbro S

Fototriss - Stängd

Helena fortsätter att ge oss mer eller mindre tuffa utmaningar till fototrissen. Stängd är vad vi ska åskådliggöra denna vecka. Dörrar, fönster, förpackningar flyger genom min tankehimmel...
Eftersom jag är på väg till ett födelsedagskalas; min brorson fyller år och vi är några släktingar som samlas, ber jag dem om hjälp. Till och med barnen som verkligen inte gillar att sitta stilla när jag eller någon annan ska fotografera gör precis som jag ber dem, nämligen att hålla munnen stängd samt att också stänga ögon och öron för mig:).

Här är det L som till och med håller andan så han stänger även den vägen in. Ordentligt stängd med andra ord:)

Vad gäller lilla A så måste man vara snabb med detta yrväder så tyvärr blev bilden lite suddig.

Se så stängd hennes mun är, likaså ögon och öron.

Som tredje modell fick jag be deras mamma, min brorsdotter, att hålla sin mun stängd och det gjorde hon så snällt.

Efter dessa stängda sekunder öppnade vi alla våra munnar och pratade på samt inte minst inmundigade smörgåstårta, chokladsockerkaka, snickersrutor och annat gott som bjöds på Åldermansvägen på Teg i Umeå.

Fler bidrag på temat hittar ni hos Fototriss.