Barbro S

Fototriss - Rött, vitt, blått

Klockan är nu mer än 22 på söndagskvällen och när jag tittar ut ser jag mitt lilla körsbärsträd fullt av vita blommor. Lite längre bort börjar prydnadsäppelträden på området blomma rosarött  med den blekblå himlen i bakgrunden. Rött, vitt och blått är just Fototrissens tema denna vecka men det ovan beskrivna gick inte att fota snyggt så jag fick komma på andra idéer. Det är också tävling i veckan och vinsten är ett presentkort på en resa med Solresor. Mitt favoritresmål är Kroatien och det är faktiskt just deras flagga som inspirerat till temat.

Jag gick ut och tittade mig omkring men fann inget bra motiv först, småpratade lite med min granne och vips bar hon ut en färgstark bänk och föreslog min blå vattenkanna till den:).

Det är ju ett motiv jag aldrig hade kommit att tänka på:) men färgkombinationen är faktiskt helt perfekt. 

Plötsligt svänger en bil in på området och gissa vilka färger den hade:)?

Så vackert blå med röda lyktor och vit registreringsskylt. Att det dessutom är en Skoda som jag själv äger (en Felicia, inte en Fabia som denna) gör ju inte saken sämre.

Sen åkte jag till stugan och slet med jord och pallkrage m.m. hela dagen för att kunna sätta mina små frön som ska bli till grönt (och rött) att äta senare i sommar. Där fann jag det sista motivet.

Räcket är ännu omålat men ska också målas vitt så småningom. Sjöns blå vatten ser inbjudande ut men än avstår jag dopp då vattnet inte alls uppnått någon behaglig temperatur:).

Fler bidrag på temat hitta ni hos Fototriss.

#1 - Lena @

Fina och innovativa bilder som symboliserar temat utmärkt.

#2 - Beppan

Härliga färger i din triss!! Gillar den faluröda stugknuten :-)

#3 - LEna Norgren

Underbara färger och den Faluröda stugknuten är ju helt underbar!!!!!!!

#4 - judotter

Timrad faluröd stugknut i sommarsol innebär härliga minnen och föder drömmar!

#5 - Axart

Bra tolkning med härliga färgrika bilder.



ha en fin kväll/AX

#6 - Pysselfarmor

Men så klurig du har varit...installationen på bild nr 1 är snygg och tur hade du med tvåan.

Vid bild 3 skulle jag nog vilja bo.

#7 - Susanne

Härlig blandning av trissbilder!!

#8 - Jah Hollis

Det blev ju full färgpott i samtliga trissbilder.