Barbro S

Rusch!
Ibland blir det bara mycket, men mycket roligt också. Vips så har jag bokat en resa till Barcelona med vänner. Det händer sig nämligen så att Ryanair om två veckor börjar flyga från Skellefteå direkt till Barcelona. Buss till Skellefteå är mycket enklare än att flyga till Arlanda för vidarebefordran så visst är det intressant för oss frusna Umebor.

Barcelona lockar mig med Gaudis alla skapelser, den ofullbordade Sagrada Familia och andra mindre kända byggnader och skulpturer i staden. Andra lockas av fotboll, en av dem är inte jag:). Jag har faktiskt varit i Barcelona en gång för 2,5 år sen. Visserligen bara på flygplatsen några timmar för att byta plan när vi skulle till Malaga. Det var min första utlandsresa sen 1993, då jag inte mådde så bra eftersom min mor fått en stroke på nyårsaftonen 1992 mindre än en månad före resan. Ett år senare insjuknade jag så svårt att resa blev omöjligt för många år framåt. Men fr. om. 2008 är jag på G igen.

Här ser ni Barcelona från ovan. En stor stad som synes.

Och här är hamnen. Vi kommer att inte att bo så långt från havet om jag nu tolkat kartorna rätt.

För första gången i mitt liv har jag bokat både utlandsflyg och hotell via Internet. Nervöst för att jag är rädd att göra fel, men roligt när det går vägen.

Annars håller jag på med nya TV:n, att möblera om för att hitta rätt plats i rummet, att sortera kanaler (lyckades jag med igår efter viss telefonsupport från Samsung) och så ska jag installera gamla DVD:n snart. När jag lyfte ut alla böcker ur vissa hyllor för att kunna flytta dem insåg jag vilken oerhörd rikedom jag har när det gäller böcker. Inte i pengar för man får ju nästan ingenting om man vill bli av med dem, men i innehåll, ord, bild och kunskap.

Jag borde aldrig mer behöva köpa en bok för här finns romaner, faktaböcker, roliga böcker, vackra bilderböcker m.m. så det räcker för mig och många andra till livets slut. Ska genast avsluta mitt medlemsskap i Bonniers Bokklubb :). Men jag måste visst köpa några böcker först för det lovade jag när de skänkte mig en bok och en söt blå Marimekko Ittalaskål helt utan kostnad, inte ens porto behövde jag betala:).

När försäljaren ringde hade jag just avslutat medlemsskapet i Månadens Bok där jag gick med för att jag fick en CD-spelare och tre böcker för bara 9 kr styck, men inte kunde jag säga nej när Bonniers ville erbjuda mig gåvor gratis. Dålig karaktär:)!

Jag borde nog också rensa mina hyllor och skänka Myrorna eller Kupan några av de böcker jag troligtvis aldrig kommer att läsa om. Men kan man vara säker på det??
#1 - Sofia

Absolut! :) Jag tänker mig 120 kr per glas, låter det okej?



Det är roligt med andra kulturer, det finns mycket som jag skulle vilja se, men jag vet inte riktigt vad. Jag tycker vi har så många platser här hemma att utforska och nu ska jag och min sambo till sommaren åka en vecka upp till hans fjäll-stuga och bara må väl. Det ska bli så härligt!

#2 - Sofia

Här kommer min mail: [email protected]