Barbro S

Fototriss - Platta

Helena på Fototriss har låtit maken välja tema kommande vecka och det blev Platta som ju går att tolka på flera sätt som tur är. Jag hade fotograferat en fin pärlplatta jag fått av en väninnas dotter men bilden blev suddig och jag iddes inte ta en till. Fotografera är alltid roligt men inte att föra över bilderna på datorn.

Min triss innehåller två plattor och en med verbet platta (till). När jag renoverade badrummet för några år sen valde jag en dekorationsrad bland de i övrigt diskreta kakelplattorna och här är en sådan platta.

En gammal LP-platta med Elvislåtar kanske duger?

Fast jag har en relativt nyinförskaffad skivspelare så är det alltför sällan jag lyssnar till mina gamla LP-skivor. Jag vet faktiskt inte varför det är så. Nu har jag hört att det finns ännu nyare skivspelare med USB-minne där man kan föra över låtarna till datorn. Det skulle vara bra för att kunna använda musiken när jag gör bildspel.

Sen var jag tvungen att gå till bildarkivet för bild nr tre och fann då denna med tre par händer som är i full färd med att platta ut/till degämnena som sen skulle kavlas och gräddas till goda tunnbröd.

Full fart som synes. Och bröden blev jättegoda:), både hårda och mjuka kakor.

Andras bidrag på temat hittar ni här.

#1 - LEna Norgren

Härliga bilder och jag känner bröddoften....Kakelplattan var fin!

#2 - Johanna

Jag tycker den sista bilden är så himla härlig! :)

#3 - Marie-Louise

Sista bilder gör mig verkligen glad, så mycket glädje finns det där. Fin triss :)

#4 - Per-Anders

LP-skivor är nog det första jag tänker på när det handlat om platta saker. Lite samma tanke hade jag i min triss.

#5 - Karoleen

Kul bild på tunnbrödsutplattningen, ser ut som att ni hade det roligt...

#6 - Nilla

Fina bilder! Nedersta var ju jättehärlig!

#7 - cat

Gillade den glada bilden på de bakande damerna mest :)

#8 - Nett

Fin triss. Sista bilden visar inte bara hur de plattar till degen, man ser att det finns en neorm glädje i bakandet :)

#9 - Tant Marit

Kakelplattan har underbara färger, men jag ÄLSKAR den "tillplattade" bilden!!! Vilken energi de har gubben och gumman! :-)

#10 - Sister Moonshine

Kul trisstolkning. Jag gillar bakbilden bäst där man riktigt kan känna doften från brödet.



/Åsa

#11 - Jah Hollis

Nedersta bilden är ju en jättefin tolkning på temat.

#12 - Cecilia Artista

Härlig fototriss med olika och fina motiv!

Den sista bilden är härlig med den glada bagerskan!

#13 - jacglenphoto

Vilken härlig triss du fått till - Elvisplattan har jag själv haft en gång i tiden nu är den dock borta , tunnbröd är kanongott tycker jag.

Tur att det finns plattor att piffa upp med numera.

Ha en bra vecka.

#14 - Barnens Hjältar

Bra trissat :-)

Ha en fortsatt fin söndag!

#15 - Gunsside

Morsom triss, likte siste bildet- kult ! ;)

#16 - Tinefis

Ja, men det var ju en kul tolkning!!

Har försökt baka mina egna tunnbröd, men de blev inge bra. Vad använde ni för recept till era tunnbröd?

ha en fortsatt bra vecka!