Barbro S

Fototriss - Kvinnligt
Det är inget tema som får mig att inspireras och rusa ut med kameran. Det var nog svårt med temat manligt för två veckor sen men då hade jag ju tur och fick hjälp:). Ute skiner solen men minusgraderna håller sig kvar så jag stannar helt enkelt inomhus och fotograferar här hemma.

Kvinnligt är väl att pynta, med blommor och annat. Här är min mors blommiga vas som är extra fin när jag fyller den med tulpaner. Idag finns bara blommor på duken, tyvärr.

Min egen kamera är på reparation igen och den lånade ger lite mer korniga bilder ser jag, men det är vad jag har att tillgå.

Jag håller mig kvar hos min mor som handarbetade, vilket väl är kvinnligt. Här har hon virkat, visst kallas de mormorsrutor?, en liten filt som jag använder som stolsöverdrag.

Alla restgarner skulle användas och jag gillar den just för att den påminner mig så mycket om henne och hennes händer som alltid var i arbete. Själv är jag alls ingen virkare eller stickare.

En ny pryl som jag bara föll för på elaffären är denna lampa som jag tycker är så kvinnlig. Inte bara för att det är en kvinnokropp utan det är något annat, jag vet inte vad:).

Det blir mitt enkla bidrag till det kvinnliga temat. Vill ni se andras bidrag så titta in hos Fototriss. Det ska blir roligt att surfa runt och se alla otaliga och olika tolkningar på temat.
#1 - Pysselfarmor

Faller pladask först för den vackra lampan - så snygg! Och den virkade filten gillar jag också - antagligen för att jag själv handarbetar - har hantverksblogg också....

kretativt löst - det där grejade du ju!

#2 - Per-Anders

Fina bilder. Lampan på den sista bilden här en sensuell form med flera symboliska bottnar.

#3 - Tant Otto

Fin kvinnlig triss...har en likadan filt som du med mormors rutor som min farmor gjort...virka kan jag ..och jag inspirerade min farmor att börja ...tänk hon som var sömmerska ville lära sig virka och jag är stolt över att jag fick lära min farmor detta...

#4 - Barnens Hjältar

Så fina mormorsrutor! Skulle gärna ha ett överkast i den stilen :-)

#5 - Jah Hollis

Fin triss, och de där virkade rutorna känner man ju så väl igen.

#6 - SigridfraEnget

Snyggt trissat!

#7 - Anni

Väldigt bra trissat! Mormorsrutor kan väl inte bli annat än kvinnligt och nu är de dessutom supermoderna igen!

#8 - Anni

Tänkte bara svara på din fråga om snön hos mig - bilden är från januari, i höst har vi inte ens haft rejäl frost än!