Barbro S

Fototriss - Tro, hopp och kärlek
Vilken utmaning, temat för veckans Fototriss, nämligen Tro, hopp och kärlek. Jag har funderat hela dagen på hur jag skulle gestalta det, ja, till och från i alla fall. Utom när vi var i skogen för att leta svamp och bär, då var jag bara där och njöt tillsammans med en lika plockintresserad väninna.

När jag var liten hade jag en silverbrosch som symboliserade veckans tema, men den hittade jag inte igen. Istället letade jag bland mitt glitter och fann dessa tre.

Korset som symboliserar tron fick jag när jag konfirmerade mig som trettonåring, ankaret står för hoppet och är en av de ca 250 nyckelringar jag har i min samling som jag påbörjade i tolvårsåldern och hjärtebroschen av nyare slag visar förstås på kärleken.

Detta oljetryck fanns i mitt hem som liten och nu hänger den hos mig som arv efter min mor. Jesus som älskar alla barnen får stå för alla tre, kristen tro, hopp om en godare värld och kärlek till hela mänskligheten.
 
Min tredje bild handlar om dagens aktivitet.

Jag trodde nog att jag skulle hitta bär och svamp idag, jag hoppades att Desirée skulle stå still när hon nosade på svampen (men så blev det inte:)), kärlek finns till både katt och kantareller i överflöd och lingon är väl inte så dumt det heller:).

Fler bidrag på samma svåra tema hittar ni hos Fototriss.
#1 - judotter

Vackra bilder. Gillar den första speciellt.

O så gillar jag kissar förstås.

#2 - Anna ..

Mmmm det är fint att ha en tro och i dina bilder känner jag att det verkligen gör det här.Korgen är fylld med kärlek ser jag oxå :)

#3 - Axart

Fin triss! å så mums med svampar och gamla minnen kan vara trevliga att gräva i:)



AX

#4 - cat

Jättefina bilder alla tre, men favorit blir katten och svamparna. Har själv haft tur med svampplockandet i år och njutit av många goda svampmackor.

#5 - Pialotta

Nu är det modernt igen med berlockamband .. Fint du har ditt intakt och vilket minne :) Kattbilden med kantarell/lingonskörd gillar jag skarpt :)

#6 - Hedwig

Tre fina foton och goa tankar till varje foto.

#7 - Tant Otto

Fint trissat!!

kommer så ihåg den sången om att jesus älskar alla barnen ...den sjöng man som liten..i söndagsskolan!

Sista bilden blir min favorit. :)

#8 - KajsaLisa

Fina bilder, den övre blir min favorit. Gillar lystern i bakgrunden på den.

#9 - Jah Hollis

Det var en triss med variation det. :-)

#10 - Anni

Visst var temat knepigt! Håller helt med dig där!

Men du lyckades ju superbra med din tolkning!

#11 - Mariane

Fantastiske billeder .. dejlige at se på :)

#12 - yasmine modell mamma och fru

allt bra? kram♥