Barbro S

Fåglar i skyn
Igår fick vi äntligen se en liten snutt av solen. Medan jag satt på altanen, välklädd med varma sittunderlag, och åt glass med katterna runt om hörde jag glada rop från ovan. En stund senare kom de, tranorna, på väg norrut för att ordna årets häckning. Ett riktigt vårtecken man blir glad av fast de smutsiga snöhögarna ligger kvar och vindarna är alltför kyliga.

Härligt att se de stora fåglarna flyga i perfekt plogformation.

Och så zoomar jag in dem allt jag kan:).

För att inte få ont i nacken av att titta så högt upp mot himlen sänker jag blicken mot den blöta marknivån där en andhona med sin partner flyttat till den tillfälliga vattenpölen i vårt område.

Nu regnar det rejält ute så pölen består ett tag till men så snart tjälen går ur jorden säger det nog bara slöörrp och vattnet dras ned i marken. Då måste våra gäster flytta till ett säkrare område för att föda sina ungar.
#1 - Mama Zen

Lovely pictures!