Barbro S

Fototriss - Schlager, glitter och glamour
Hur svårt som helst är veckans tema som anknyter till Melodifestivalens alla festligheter. Ute i ett blåsigt Holmsund har vi varit idag, visserligen ätit ljuvlig semla på Nisses Konditori men schlager eller glitter eller glamour var det inte direkt.

Innan vi åkte dit passade jag på att fotografera genom Åhléns skyltfönster något som kanske behövs för att glittra i glamourösa schlagervärlden.

Att det blev just detta märke är en slump då det var den första sminkskyltning jag såg.

Glittrar lite gör väl ishästen som står på Renmarkstorget i snöborgen.

Sen tog det bara stopp. Hur i hela friden ska jag åskådliggöra schlager?? Jo, jag fotograferar helt enkelt kvällens melodifestivalsdeltävling i TV-rutan och den bästa bilden blev på Hanna vars låt inte gick vidare.

Schlager och glamour men inget glitter syns på denna bild fast jag vet att hon hade glittrande kläder också:).

Det är det bästa jag kan åstadkomma, tyvärr. Jag deltar utom tävlan då jag föredrar att lyssna på låtarna från min tv-soffa med behaglig volym och gärna i sällskap av goda vänner. Som ikväll när L har varit här och lyssnat med mig. Vi röstade båda på Lisa Miskovsky och se, hon gick till final:). Det är enda gången jag röstat i år och jag hoppas hon vinner.

Fler bidrag på schlagertemat hittar ni hos Fototriss.
#1 - Axart

Fint trissat :), och jag är också glad att Lisa gick vidare-

ha en fin natt/AX

#2 - Eva

Snyggt trissat på alla tre teman/ord :-)

#3 - Me and my dark secrets

Gillade nog ishästen bäst faktiskt. Bra jobbat.

#4 - Misswhatsit

Bra tolkning av temat!Jag gillar också Lisa M :)

Ha en fortsatt fin helg!

#5 - Marja

Vilken fin bild du fick av ishästen! Jag lyckades inte alls lika bra för ett par veckor sedan.

Fint trissat!

#6 - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Fin triss, tycker du lyckades bra!

#7 - Carola (Stolt Mamma till sju)

Fin triss, gillar hästen :)

Ha en bra dag!

#8 - Linnea

Allat är med! Ishästen vann mitt hjärta. Så snygg!

Ha en bra vecka!

#9 - Marit Johansson

Visst är det både glitter, glamour och schlager i dina bilder!