Barbro S

Snön faller..
...och vi med den, sjöng Ulf Lundell på 70-talet, men det är inte helt sant. Jag är fortfarande upprättstående trots tung blöt snö att skotta, sopa och styra bort på uppfart och kattrappa. Vackert blir det i alla fall så nu har jag några nytagna bilder. Först när det var som ljusast kring lunchtid fotade jag min björkspirea, med grenarna täckta av skir snöpäls.
 
Ute på gården står bollpilarna och där fann jag motiv nr 2 på väg till soprummet med mina kartonger.

Barnen älskar att klänga och klättra i de träden på kullen. Om jag bara vågade, men jag är ju så vuxen:).

Jag går in och stryker en julduk och några klädesplagg, blir arg på Haléns som tagit 55 kr i frakt när jag returnerade en tröja som knappt vägde mer än ett brevporto. Nja, kanske två men det blir inte 55!! Läser Bil & Bostad och drömmer om att flytta till ett hus, radhus eller liknande med liten tomt, men finner inget ställe med bra läge. Nästan jämt när jag tittar på mäklarnas annonser inser jag hur bra jag redan bor, men ibland önskar jag mer.

Nu har jag ju fått en ateljéplats dessutom dit jag flyttat mitt staffli m.m. Så jag har verkligen inget att klaga på. Igår var jag där och packade upp allt men upptäckte tyvärr att jag glömt oljefärgerna hemma. De ligger i en skokartong som stod gömd på en hylla i klädkammaren. Min lust att måla var ändå så stor så jag tog lite gouachefärger och svepte lite med penseln över duken bara för att få känna hur det kändes. Skönt!! Det ska målas över sen:).

Men idag far jag ingenstans i snöovädret. Bara några steg ut på gården vid tretiden då det såg ut så här.

Lite småmysigt, eller hur? Strax därefter gled det in två polisbilar på gården men deras ärende har jag ingen aning om. Lite kan jag gissa då de varit här förut, men två??

Denna röda krabat åt vi glupskt upp i gratinerad form på nyårsaftonen. Nu när jag tittar på den tycker jag nästan synd om stackarn. Vilket öde!

God var den i alla fall:). Och snart är det helg igen, pust, men en glad sådan, för vi har ju ändå trevligt denna annars så gråmörka tid.

Trevligt trettondagsafton önskar jag er.