Barbro S

Fototriss-Gammal
Veckans fototema är gammal vilket inte är helt inspirerande nu när sommaren närmar sig och naturen fyller på med nytt växande fullt av härliga färger. Idag tog jag och L en tur för att leta lite fåglar att skåda men vinden friskade på vid havet och fågellivet var för långt bort till och med för oss med varsin tubkikare.

Vi sökte lite skydd vid Norrmjöle fiskeläge och där fann jag lite gammalt att fotografera. Hänganordningarna för nät verkade gamla nog. Här en del av en sådan där lavarna breder ut sig.

Gammal och grå men vacker ändå:).

En till som också börjar bågna av ålder.

En bit bort fann jag också denna gamla manick, härligt rostig och gammal. Tyvärr vet jag inte vad det är eller vad det en gång har varit.

Till slut fick vi långt bort äntligen se två storskarvar på en sten, men de var snarare unga än gamla:).

Fler bidrag på veckans tema hittar ni hos Fototriss.
#1 - Eva

"Gammal och grå men vacker ändå" :-) Det ska jag adoptera till beskrivning av mig själv tror jag ;-) Kanske kan jag i alla fall få mig själv att tro't!

Fin triss!

#2 - Hanna

Det är roligt att springa på gamla ting i naturen, oftast finns det någon intressant historia bakom.

#3 - Marit Johansson

Vilka fina gamla stockar, jättefint trissat!

#4 - Mariane

Utroligt? ikke sandt, alt som vi tror er gammelt er måske meget yngre end vi ved? .. Flotte billeder!!

#5 - Maria G

Härlig och finfin triss!

#6 - Pysselfarmor

Gamla lavklädda störar är jättefina och rost gillas också. Manicken verkar bestå av ihopplockat skrot tror jag :-)) litet av varje...

#7 - Jah Hollis

Du fick ju ihop en triss med fina gamla motiv.

#8 - Ingalill

Läckert triss, gillar den rostiga manicken :)

#9 - Tant Otto

Fin tolkning...bra trissat!

#10 - Mormor

Er det ikke slik det er, man tror at man skal se noe og finner noe helt annet.

Nydelig triss, men jeg kan ikke hjelpe deg med "maniken" :-)



http://www.starbear.no/mormor/2012/06/03/fototriss-del-180/

#11 - Anneli

Underbart med mossa på gamla gråa stockar!

Fint triss!

#12 - Lisbet

Ser att ni kämpar med vädret. Men till slut kommer värmen. Ha en skön vecka

#13 - Anna ..tassar in..

Grånat trä är så vackert..med lite lav så blir det rena skönheterna..

#14 - Lena o Tommy

Jättefint trissat med sådant som är gammalt!

#15 - Anni

Vilken uppfriskande promenad ni fick och vilka fotofynd du gjorde! Visa material åldras onekligen med värdighet!