Barbro S

Fototriss- Träd
Idag blir det racerblogg. Mitt stugboende har börjat och jag är bara hemma för att duscha, tvätta håret och fixa till inför dagens utflykt  med UMeGänget. Vi ska till Älgens Hus i Bjurholm så det kommer nog fina älgbilder därifrån om några dagar.

Men nu till veckans tema i fototrissen, nämligen Träd. Jag rusar ut med kameran och tittar på träden. Många är de men de vackraste fulla med rosa blommor gör sig inte på bild då det är mulet. Jag prövar med blixt för att ljusa bilderna lite men den räcker inte till så då väljer jag de små träden istället.

Här är en hängkaragan som grannen planterat vid sin entré. Jag tror i alla fall att den heter så.

Kan möjligtvis min benjaminfikus kallas för träd? Den har hängt med mig i många många år och nu får den inte större kruka så istället för växt på höjden växer den nu på bredden.

Varje år när frostnätterna passerat den 10 juni ställer jag ut den på min altan och där får den stå hela sommaren. Jag tror den trivs med att känna vinden genom sina grenar och få möta sol och regn i frihet.

Min tredje bild tog jag igår på stugan. Det är gårdstallen som får påhälsning av en stor hackspett, spillkråkan.

Fågeln hade fräckheten att prova sig på ett hack på vår fina, friska, jättestora tall men drog när jag kom för nära med kameran. Inte ska den väl ge sig på friska träd??

Fler bidrag på temat Träd hittar ni hos Fototriss.
#1 - Maria

Klart att din Benjaminfikus är ett träd. Så stor och fin den är.

Härligt och fint trissat!

#2 - Anna ..tassar in..

Oj..vilka välväxta träd..så härligt att ta ut fikusen..hi hi jo men ett litet hack måste han väl få ta. :)

#3 - Mormor

Ble en fin triss i farten dette.

Ha en deilig kveld.



http://www.starbear.no/mormor/2012/06/17/tretriss/

#4 - Axart

härliga bilder, gillar spillkråkebilden bäst :)



AX

#5 - Anneli

Bonuspoäng för att du lyckades fånga fågeln i trädet :)

#6 - KajsaLisa

Fort men fina bilder.Jag såg själv och hörde hackspetten när jag var ute och trädtrissade, tyvärr inte på kameraavstånd

#7 - Pialotta

Vilken stor Benjaminfukus du har.... visst det är ju en form av träd den oxså :)

#8 - Linnéa

En sån stor fikus, den kan nog bli ett träd. Så blir det nog där den hör hemma. Fin bild på hackspetten fick du ju med.



Ha en fin vecka - glad midsommar!

#9 - mammakero

En fin triss i farten fick du ihop! Bonus en hackspett!

#10 - Misswhatsit

Det blev en fin trädtriss! Roligt att du fick med hackspetten också:)

#11 - Cina

Fina bilder och den sista fick ju extra krydda med hackspetten